Kampania przygotowana przez warszawski ratusz ma uświadomić mieszkańcom, że numer 112 służy wyłącznie do ratowania życia i zdrowia. Akcja ta ma na celu zmniejszenie liczby zgłoszeń bezzasadnych, która wg danych organizacji EENA (European Emergency Number Association), w całej Unii Europejskiej jest bardzo wysoka i wynosi ponad 50%.
Znajomość numeru 112 jest w Polsce, w porównaniu z innymi państwami europejskimi, duża, ale nadal jest on zbyt często wybierany niezgodnie z przeznaczeniem. Akcja informacyjna ma na celu uświadomienie, jak największej liczbie warszawiaków, że blokowanie tego numeru uniemożliwia szybkie dodzwonienie się komuś, kto naprawdę potrzebuje pomocy.
Europejski dzień numeru alarmowego 112
Spoty informujące o numerze 112 jako tym, dzięki któremu wzywa się pomocy pogotowia ratunkowego, straży pożarnej czy policji będą emitowane w komunikacji miejskiej przez dwa tygodnie.
Warszawskie Centrum Powiadamiania Ratunkowego jest pierwsze i jedyne w kraju zorganizowane i prowadzone przez samorząd - mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent Warszawy – Dobowo przyjmuje ponad 3 tysiące zgłoszeń.
Czytaj także: "Warszawa 19115": nowy numer alarmowy dla mieszkańców zawisł na Pałacu Kultury
Stołeczne Centrum Powiadamiania Ratunkowego powstało z inicjatywy m.st. Warszawy i jest zlokalizowane w Centrum Bezpieczeństwa przy ul. Młynarskiej 43/45. Do centrum w Warszawie kierowanych jest ponad 3000 połączeń na dobę, z czego około 75% stanowią połączenia bezzasadne. Są to w większości pomyłki, zabawy dzieci telefonami, zapytania, które powinny być kierowane na inną infolinię i przypadkowe uruchomienia telefonów. Połączenia te zajmują czas operatorów i blokują linię, która staje się niedostępna w sytuacji realnego zagrożenia życia lub zdrowia osoby potrzebującej pomocy.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?