Głównym założeniem było pokazanie Warszawy jako miasta nowoczesnego, przyjaznego cudzoziemcom, w którym przenika się wiele kultur. W konkursie mogły wziąć udział amatorskie filmy, trwające nie dłużej niż 45 sekund.
- Chcieliśmy wyłonić ciekawe obrazy, które dalej będą mogły zostać wykorzystane przez miasto w kampanii promującej stolicę, podczas polskiej prezydencji w UE w 2011 roku - mówi Jan Okulicz-Kozaryn, z portalu internetowego www.millionyou.com.
Nagrania zostały poddane ocenie jury w składzie: Katarzyna Ratajczyk, dyrektor Biura Promocji Miasta, Rada Artystyczna MillionYou, Agata Passent, dziennikarka; Magdalena Sendecka, krytyk filmowy; Arkadiusz Tomiak, operator.
Jury nominowało 20 najlepszych obrazów, a ich autorzy otrzymali po 400 złotych. Spomiędzy tych filmów wyłoniono trzy najlepsze, a wybrani twórcy otrzymali nagrody w wysokości tysiąca złotych za trzecie miejsce, dwóch tysięcy złotych za miejsce drugi oraz trzech tysięcy złotych dla zwycięzcy.
I miejsce: One Day in Warsaw, singerman, Jan Śpiewak
Uzasadnienie jury:
"Nakręcona z rozmachem historia miłosna. O miłości od pierwszego wejrzenia, miłości w Warszawie, miłości do Warszawy. Film jest czytelną ilustracja tytułu konkursu i hasła promocyjnego Warszawy. Film pokazuje Warszawę jako miejsce oszałamiające turystę niezwykłością i urodą. Kuszące tajemnicą. Zaskakująca narracja filmu toczy się wartko dzięki zdjęciom na niezłym poziomie i sprawnemu montażowi."
II miejsce: nEOwARszaWsKikRajoBraz, wierzchu, Grzegorz Wierzchowski
Uzasadnienie jury:
"Wysmakowana zabawa warszawskimi neonami. Jest w tym filmie miejsce dla wciągającej nocnej wyprawy po Warszawie i animacji. Powstał bardzo ciekawy formalnie film pokazujący skrzące się barwami, urzekające oryginalną typografią warszawskie neony. Oglądając film odnajdujemy przyjemność w delektowaniu się każdym ujęciem. W takim filmie i w takim mieście chciałoby się zamieszkać."
III miejsce: Capitol Blue, morales88, Oskar Kozłowski
Uzasadnienie jury:
"Stolica w kolorze blue, ale nie smutna a żywiołowa i roztańczona. Oglądając film płyniemy razem z sekwencją obrazów. Wybór jednego z kolorów identyfikacji wizualnej Warszawy jako tło filmu wygląda na wybór świadomy i przemyślany. Zimne barwy filmu umiejętnie podgrzewa gorąca muzyka. Film rozświetla także światło obecne na udanych zdjęciach. Powstała dynamiczna reklamówka w ciekawy sposób pokazująca miasto."
Zobacz również:
Warszawa będzie widoczna z kosmosu [wideo]
Panorama Warszawy w Earth TV
Zmarł Jan Ptaszyn Wróblewski
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?