Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Filmy, które wypromują Warszawę w Europie

Rafał Babraj
Rafał Babraj
W 2011 roku Polska obejmie prezydencję w Unii Europejskiej. Wybrano filmy, które zadbają o wizerunek Warszawy w tym czasie.

Głównym założeniem było pokazanie Warszawy jako miasta nowoczesnego, przyjaznego cudzoziemcom, w którym przenika się wiele kultur. W konkursie mogły wziąć udział amatorskie filmy, trwające nie dłużej niż 45 sekund.

- Chcieliśmy wyłonić ciekawe obrazy, które dalej będą mogły zostać wykorzystane przez miasto w kampanii promującej stolicę, podczas polskiej prezydencji w UE w 2011 roku - mówi Jan Okulicz-Kozaryn, z portalu internetowego www.millionyou.com.

Nagrania zostały poddane ocenie jury w składzie: Katarzyna Ratajczyk, dyrektor Biura Promocji Miasta, Rada Artystyczna MillionYou, Agata Passent, dziennikarka; Magdalena Sendecka, krytyk filmowy; Arkadiusz Tomiak, operator.

Jury nominowało 20 najlepszych obrazów, a ich autorzy otrzymali po 400 złotych. Spomiędzy tych filmów wyłoniono trzy najlepsze, a wybrani twórcy otrzymali nagrody w wysokości tysiąca złotych za trzecie miejsce, dwóch tysięcy złotych za miejsce drugi oraz trzech tysięcy złotych dla zwycięzcy.

I miejsce: One Day in Warsaw, singerman, Jan Śpiewak

Uzasadnienie jury:

"Nakręcona z rozmachem historia miłosna. O miłości od pierwszego wejrzenia, miłości w Warszawie, miłości do Warszawy. Film jest czytelną ilustracja tytułu konkursu i hasła promocyjnego Warszawy. Film pokazuje Warszawę jako miejsce oszałamiające turystę niezwykłością i urodą. Kuszące tajemnicą. Zaskakująca narracja filmu toczy się wartko dzięki zdjęciom na niezłym poziomie i sprawnemu montażowi."

II miejsce: nEOwARszaWsKikRajoBraz, wierzchu, Grzegorz Wierzchowski

Uzasadnienie jury:

"Wysmakowana zabawa warszawskimi neonami. Jest w tym filmie miejsce dla wciągającej nocnej wyprawy po Warszawie i animacji. Powstał bardzo ciekawy formalnie film pokazujący skrzące się barwami, urzekające oryginalną typografią warszawskie neony. Oglądając film odnajdujemy przyjemność w delektowaniu się każdym ujęciem. W takim filmie i w takim mieście chciałoby się zamieszkać."

III miejsce:  Capitol Blue, morales88, Oskar Kozłowski

Uzasadnienie jury:

"Stolica w kolorze blue, ale nie smutna a żywiołowa i roztańczona. Oglądając film płyniemy razem z sekwencją obrazów. Wybór jednego z kolorów identyfikacji wizualnej Warszawy jako tło filmu wygląda na wybór świadomy i przemyślany. Zimne barwy filmu umiejętnie podgrzewa gorąca muzyka. Film rozświetla także światło obecne na udanych zdjęciach. Powstała dynamiczna reklamówka w ciekawy sposób pokazująca miasto."


Zobacz również:
Warszawa będzie widoczna z kosmosu [wideo]
Panorama Warszawy w Earth TV

od 7 lat
Wideo

Zmarł Jan Ptaszyn Wróblewski

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto