Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Gniezno: "ciśnienie na życie" dla 417 osób

Informacja prasowa
W mobilnym centrum badań kampanii „Ciśnienie na Życie”, które w ostatnich dniach odwiedziło Gniezno, przebadało się 417 osób. Każdy, kto odwiedził bus kampanii, mógł bezpłatnie zmierzyć ciśnienie tętnicze krwi, poziom cholesterolu oraz zbadać wiek swojego serca za pomocą innowacyjnej aplikacji. Okazuje się, że wiek serca 60% przebadanych osób jest średnio wyższy o 16 lat od wieku metrykalnego!

W dniu 3 i 4 sierpnia mieszkańcy Gniezna mieli okazję sprawdzić, czy problem nadciśnienia dotyczy także ich. Na wszystkich chętnych w specjalnie przystosowanym mobilnym centrum badań kampanii „Ciśnienie na Życie” czekał wykwalifikowany personel medyczny, który przeprowadzał badania oraz udzielał fachowych porad z zakresu profilaktyki schorzeń układu krążenia. Dodatkowo pacjenci z nieprawidłowymi wynikami zostali zaproszeni na wizytę lekarską, która ma być początkiem pracy nad poprawą stanu ich zdrowia. U osób zdrowych prawidłowa wartość ciśnienia tętniczego powinna mieścić się w przedziale pomiędzy 120/80 – 139/89 milimetrów słupa rtęci (mm/Hg), natomiast stężenie cholesterolu całkowitego we krwi nie powinno przekraczać 190 mg/dl.
Dzięki specjalnie przygotowanej aplikacji1 mieszkańcy mogli sprawdzić również, ile lat mają ich serca. Okazało się, że wiek serca u przebadanych mieszkańców Gniezna jest średnio, o 16 lat wyższy od wieku metrykalnego.
„Istotnym czynnikiem warunkującym skuteczną prewencję i dobrą kontrolę nadciśnienia tętniczego w populacji pozostaje wiedza na temat zagrożeń związanych z chorobą, a podstawowym elementem jest znajomość własnego ciśnienia tętniczego. Wczesne rozpoznanie podwyższonej wartości ciśnienia tętniczego umożliwia modyfikację stylu życia, która może opóźnić lub zapobiec wystąpieniu nadciśnienia oraz pozwolić na opóźnienie lub nawet uniknięcie farmakoterapii” – mówi prof. Tomasz Zdrojewski z katedry Nadciśnienia Tętniczego i Diabetologii Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, członek Rady Ekspertów kampanii „Ciśnienie na Życie”.
Na szczęście wiek serca można obniżyć – systematyczne badania profilaktyczne oraz zdrowy, aktywny tryb życia, to najskuteczniejsze formy walki ze schorzeniami układu krążenia. Chcąc upowszechnić i utrwalić ten trend wśród populacji, w ramach kampanii „Ciśnienie na Życie” powstają Centra Obniżania Wieku Serca, w których będzie można uzyskać porady na temat poprawy kondycji swojego serca oraz otrzymać materiały informacyjne przygotowane przez ekspertów kampanii. Dodatkowo każda osoba, która skorzysta z porad lekarzy Centrum Obniżania Wieku Serca może wziąć udział w konkursie „Najmłodsze Serce”. Wystarczy przesłać kupon konkursowy dostępny w busie „Ciśnienia na Życie” uzupełniony pieczątkami od lekarza potwierdzającymi regularne wizyty kontrolne oraz odpowiedzieć na pytanie „W jaki sposób staram się obniżyć wiek mojego serca?”. Na uczestników konkursu czekają atrakcyjne nagrody.
Więcej informacji na temat kampanii „Ciśnienie na Życie” znajduje się na stronie www.cisnienienazycie.pl.

Informacje o ogólnopolskiej Kampanii Społecznej „Ciśnienie na Życie”
Akcja ma uświadomić Polakom, jakie ryzyko niesie ze sobą brak profilaktyki schorzeń układu krążenia. Jak wynika z 300 000 badań przeprowadzonych w ramach Kampanii, wiek serca Polaków jest dużo wyższy w stosunku do metrykalnego. Dlatego w tym roku działania Kampanii będą popularyzowały działania pomagające obniżyć wiek serca. Działania Kampanii merytorycznie wspiera Rada Ekspertów w składzie: prof. Krzysztof Narkiewicz, prof. Stefan Grajek oraz prof. Tomasz Zdrojewski. Sponsorem kampanii „Ciśnienie na Życie” jest Polfa Warszawa Grupa Polpharma.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gniezno.naszemiasto.pl Nasze Miasto