Po dwa pasy ruchu w każdą stronę
Władze Warszawy zdecydowały o przyszłości ulicy Górczewskiej. Ulica zostanie zwężona do dwóch pasów (obecnie ma trzy) na wolskim odcinku, pomiędzy trasą Prymasa Tysiąclecia a Lesznem. Oznacza to, że z ulicy zniknie buspas. Zamiast niego pojawią się miejsca parkingowe i zieleń. Na odcinku od ul. Tyszkiewicza do Sokołowskiej powstaną zatoki w których będzie mogło parkować około 130 aut (przed budową metra było ich tam 30). Tam gdzie będzie to możliwe miejsca dla samochodów będą przeplatały się z zielenią .
ZOBACZ TEŻ: Metro na Bemowo. Budowa dwóch stacji na granicy Woli i Bemowa rozpoczęta. Kierowcy utknęli w korkach
Stołeczny ratusz przekonuje, że ulica będzie przyjazna dla pieszych i rowerzystów. Chodniki mają być oddzielone od jezdni pasem zieleni, który pojawi się także między północną i południową częścią Górczewskiej. Ścieżka rowerowa z kolei znajdzie się jedynie północnej stronie ulicy. Do dokumentów potwierdzających wprowadzenie nowego ładu Górczewskiej dotarli aktywiści miejscy ze stowarzyszenia Wola Mieszkańców.
Urzędnicy poinformowali również, że przejścia dla pieszych na ul. Górczewskiej będą bezpieczne i wyposażone w sygnalizację świetlną. W rejonie skrzyżowania z ulicą E. Tyszkiewicza powstanie nowe przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną. Na całej nowej Górczewskiej przybędzie także zieleni – szpalerów krzewów, zieleni niskiej i drzew. W planach jest budowa kolejnych stacji rowerów miejskich Veturilo. Zlokalizowane będą przy skrzyżowaniu z ul. Konarskiego oraz w sąsiedztwie nowych stacji metra.
Radni dzielnicy Wola i Bemowo: Górczewska nie może być zwężona
W ostatnich miesiącach radni dzielnicy Wola i Bemowo wyrazili swoje stanowiska w sprawie zwężenia Górczewskiej. Ich zdaniem, ze względu na niezwykle ważną funkcję ulicy w układzie komunikacyjnym Warszawy, zwężenie lub ograniczenie przepustowości jest niedopuszczalne. Sprawa przez pewien czas przerodziła się nawet w wewnętrzną wojnę polityczną w Platformie Obywatelskiej, która ma większość w Radzie Warszawy oraz rządzi w różnych układach koalicyjnych w obu dzielnicach. Politycy PO w ratuszu oraz władzach dzielnic, mieli różne zdania na ten temat.
Radni podkreślali, że Górczewska pełni ważną funkcję wyjazdową z Warszawy w kierunku zachodnim, jest łącznikiem dojazdowym do trasy S8, a przede wszystkim jest główną osią komunikacyjną dla Woli, Bemowa i Śródmieścia. Rada poparła jednak wszelkie działania, które mogą poprawić estetykę i wygląd Górczewskiej, m.in. wyznaczenie dodatkowych miejsc parkingowych czy zazielenienie ulicy.
Pomysł zwężenia ulicy Górczewskiej wywołało w 2018 roku stowarzyszenie Miasto Jest Nasze. Zdaniem aktywistów, Górczewska, nad którą powstaje pięć stacji drugiej linii metra, powinna pójść śladem ul. Świętokrzyskiej. Tam po zakończeniu prac budowlanych związanych z metrem, jezdnię zwężono, wyznaczono szlaki rowerowe oraz posadzono drzewa. Świętokrzyska stała się bardziej zielona, chociaż utonęła w korkach.
POLECAMY TEŻ:
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?