Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

II linia metra: Tak wygląda rozjazd na torach odstawczych

Redakcja
II linia metra: Tak wygląda rozjazd na torach
II linia metra: Tak wygląda rozjazd na torach fot. M. Żuchowski
Plac budowy położony tuż przy Rondzie Daszyńskiego skrywa 270-metrowe tory odstawcze. Ten obiekt przyłączony do stacji od strony ul. Kasprzaka rozpoczyna centralny odcinek II linii metra, a na jego najniższej kondygnacji widać już podbudowę - tzw. bankiety i zarys przyszłych rozjazdów. Piętro wyżej trwają zaawansowane roboty murowe.

Gotowych jest już ponad 130 m konstrukcji peronu technicznego II linii metra, biegnącego wzdłuż środkowej osi obiektu torów odstawczych. Właśnie tu – na styku torów odstawczych oraz stacji powstanie podwójne połączenie, które daje taborowi możliwość wjechania na każdy tor odstawczy przy peronie technicznym, a z toru odstawczego umożliwia wyjazd innym torem niż ten, którym wjechał.

Zobacz: II linia metra: Zaczęli układać tory [ZDJĘCIA]

Tymczasem na wyższej kondygnacji trwają prace murarsko-tynkarskie. Wewnątrz obiektu zarezerwowanego dla pomieszczeń technicznych i docelowo niedostępnego dla pasażerów podróżujących II linią metra, ponad połowa ścian została już skończona i wytynkowana. Aktualnie trwa wylewanie posadzki.

Ciekawym obiektem powstającym na torach odstawczych jest też pomieszczenie podstacji trakcyjno-energetycznej. Na zdjęciach widać żółtą belkę – wciągnik, służący do transportu transformatorów i rozdzielnic energetycznych. Wyniesiona do wysokości 1,2 m względem płyty stropu pośredniego podłoga, pozwoli na bezpieczne umieszczenie w niej kabli elektrycznych.

Zobacz też: II linia metra: Na stacji rondo ONZ gotowy pierwszy peron! [ZDJĘCIA]

W miejscu, w którym jeszcze niedawno widniały otwory technologiczne szybu startowego dla tarcz TBM, teraz rozpościera się docelowy strop górny. Aktualnie trwa proces jego zabezpieczania i izolacji. Na ułożonej warstwie papy termozgrzewalnej położona zostanie warstwa dociskowa w postaci betonu z siatką zbrojeniową. Niebieskie rury wystające ponad płytę stropową to przepusty kablowe, którymi wprowadzone zostaną kable elektryczne do zasilania poszczególnych urządzeń stacji. Pozostałe instalacje umieszczono bezpośrednio w płycie fundamentowej.

Z powierzchni terenu dostrzec można charakterystyczne architektoniczne daszki wejść do stacji. Są to szczyty konstrukcji czterech z siedmiu zejść zaprojektowanych dla stacji Rondo Daszyńskiego.

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto