Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

II LO przebadane. Stan bardzo dobry

kitaro
kitaro
W dniach 07.03.2013 – 18.03.2013 w II Liceum Ogólnokształcącym im. Piotra Firleja w Lubartowie zespół wizytatorów ds. ewaluacji przeprowadził badanie dotyczące dwóch obszarów pracy szkoły – Efektów i Zarządzania.

Ewaluacja miała na celu zebranie informacji i ustalenie poziomu spełnienia przez II LO wymagań zawartych w załączniku do Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009. Szkoła zgodnie z jego treścią może spełnić wymagania na pięciu poziomach: E – oznacza niski stopień wypełniania wymagania; D – oznaczający podstawowy stopień wypełniania wymagania; C – średni stopień; B – oznacza wysoki stopień wypełniania wymagania oraz A – bardzo wysoki stopień.
W wyniku dogłębnej analizy efektów i zarządzania szkołą, zespół ewaluatorów uznał , iż w trzech przypadkach II LO spełnia wymaganie na poziomie wysokim B, a aż w czterech liceum z 1 Maja sięgnęło po najwyższy wynik A.
W obszarze efekty, wymaganie – Analizuje się wyniki (...) egzaminu maturalnego napisano: „Szkoła buduje system działań służących poprawie wyników egzaminów zewnętrznych. Analizowane są wyniki egzaminów zewnętrznych i wewnętrznych z zastosowaniem różnorodnych metod. Zdawalność egzaminów maturalnych w ciągu ostatnich dwóch lat wynosi prawie 100%". Poziom wysoki B.
W tym samym obszarze , wymaganie – Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności zwrócono uwagę m.in. na: aktywność naukową – 1 miejsca w kraju w konkursach Alfik Matematyczny czy Mat 2012, laureatów olimpiad; aktywność ekologiczną, np. II miejsce w Polsce w konkursie Gumowy Surowiec; aktywność w zakresie rozwoju sportu i turystyki, np. 1 miejsce w Polsce SKKT Azymut czy kilkadziesiąt lat organizacji imprez dla środowiska m.in. „Sportowe potyczki"; aktywność kulturalno-artystyczna – III miejsce w Polsce w Konkursie Szekspirowskim 2013, organizacja spotkań w „Kawiarni poetów"; aktywność europejsko-językowa – kilkanaście wymian międzynarodowych w ramach współpracy z Fundacją Szczęśliwe Dzieciństwo, Comeniusem, pierwsze miejsca w kraju w konkursach Komisji Europejskiej; aktywność patriotyczna – coroczna organizacja Święta 11 Listopada, przygotowania do sadzenia Dębu katyńskiego. Uczniowie wierzą w swoje możliwości, więc potem studiują na najlepszych uczelniach Polski i Europy. Uznano, że szkoła zasługuje tu na poziom A.
Kolejnym wymaganiem w tym obszarze jest aktywność uczniów. II LO jest znane z tego, że uczniowie kształtują swoją szkołę. Najlepszym przykładem są tu „Anioły z II LO" i ich koronne działanie Patronat nad Domem Dziecka we Lwowie. Działania klubu wielokrotnie nagradzano, m.in. został on uznany za najlepszy w Polsce w 2011 roku. Kiedy uzupełni się to o działania SKKT Azymut, Comeniusa, patronaty wyższych uczelni czy projekty EFS, aktywność uczniów musiała zostać uznana za wzorową.
Uznano także, że na poziomie bardzo wysokim respektowane są normy społeczne w II LO. Zwrócono szczególną uwagę na całościowe podejście do kwestii bezpieczeństwa. Pierwszy poziom to bezpieczeństwo osobiste, nad którym czuwa monitoring oraz pracownicy szkoły. Zwrócono tu także uwagę na organizację Obozów integracyjnych dla klas pierwszych, które scalają społeczność szkolną już od pierwszych dni nauki. Drugi to bezpieczeństwo w sieci. W 2012 roku szkoła brała udział w programie „Szkoła z klasą 2.0", dzięki czemu podczas debaty powstał Kodeks takiego postępowania. Dba się także o bezpieczeństwo danych osobowych m.in. przez wprowadzenie od 2013 roku e-Dziennika. Do szkoły uczęszczają osoby niepełnosprawne, wypowiadający się uczniowie zwrócili uwagę, że sprzyja to atmosferze zrozumienia i tolerancji.
W obszarze Zarządzanie bardzo wysoko oceniono pracę nauczycieli w zespołach. Szczególnie zainteresowano się wymianą doświadczeń z nauczycielami z Grecji, Portugalii, Turcji czy Izraela i osobistym zaangażowaniem w te działania dyrekcji. Uwagę przykuły też warsztaty dla kadry nauczycieli „ Couching jako metoda odkrywania i rozwoju ludzkiego potencjału".
W wymaganiu Sprawowany jest wewnętrzny nadzór pedagogiczny zwrócono uwagę na wykorzystanie możliwości, jakie daje nowa podstawa programowa – dopasowanie oferty edukacyjnej do rzeczywistych potrzeb uczniów. Z roku na rok coraz więcej uczniów bierze udział w konkursach i olimpiadach przedmiotowych, w roku szkolnym 2012/2013 ich ilość sięgnęła 15%, a szkoła od trzech lat plasuje się najwyżej w powiecie w rankingach ogólnopolskich. Spełnienie tego wymagania oceniono na B.
Podobnie wysoko oceniono bazę szkoły. Doceniono wyposażenie pracowni w rzutniki multimedialne, tablice interaktywne oraz to, że w szkole funkcjonuje bezprzewodowy internet oraz , że w każdej sali jest komputer. Zwrócono także uwagę na to, że placówka jest w trakcie przystosowywania architektonicznego do przyjęcia osób niepełnosprawnych ruchowo.
Ewaluacja w II LO skończyła się dużym sukcesem. Jest to bardzo cenne doświadczenie szczególnie dla nauczycieli i dyrekcji. Stanowi potwierdzenie, że szkoła zmierza we właściwym kierunku. Takie badanie daje pełen obraz placówki, w wywiadach, anonimowych ankietach wypowiadają się bowiem uczniowie, nauczyciele, rodzice, partnerzy szkoły oraz dyrekcja, więc wynik jest wypadkową tych wszystkich głosów.Na ten rewelacyjny wynik pracowali wszyscy, więc słowa uznania należą się całej społeczności II Liceum Ogólnokształcącego im. Piotra Firleja w Lubartowie. Tak trzymać. 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto