Izera w Warszawie. Prototyp polskiego "elektryka" jeździł po zamkniętej Południowej Obwodnicy Warszawy

Piotr Wróblewski
Piotr Wróblewski
Po budowanej obwodnicy Warszawy przejechał prototyp polskiego "elektryka". Izera ma wejść do produkcji za nieco ponad dwa lata. Na razie trwają testy pojazdu. Szczegóły poniżej.

Dwa odcinki Południowej Obwodnicy Warszawy są już niemal gotowe. Nawierzchnia jest już ułożona. Wymalowano także pasy ruchu. Jest szansa, że droga zostanie otwarta jeszcze w tym roku. Na razie jednak na zamkniętej trasie szybkiego ruchu pojawił się prototyp polskiego samochodu elektrycznego - Izera w wersji hatchback.

Izera w Warszawie. Prototyp polskiego "elektryka" jeździł po...

"Zamknięty odcinek drogi ekspresowej S2 posłużył za plan zdjęciowy dla materiału, jaki niedługo pokaże się na jednym z internetowych portali informacyjnych poświęconych motoryzacji" - informuje GDDKiA. Drogowcy na niedokończoną drogę wpuścili więc niedokończony (prototypowy) samochód.

Spółka ElectroMobility Poland 28 lipca tego roku pokazała prototypy polskiego samochodu elektrycznego . Dziennikarze mogli oglądać dwie wersje "elektryka":

  • Izera SUV,
  • Izera Hatchback.

Na obwodnicę Warszawy wyjechała ta druga wersja pojazdu. Jest to ten sam model, który prezentowany był na konferencji prasowej w lipcu. Według danych producenta Izera Hatchback rozpędza się 0-100 km/h w niecałe osiem sekund. Prędkość maksymalna ma wynosić 160 km/h. Samochód w mocniejszej wersji baterii o pojemności 60 kWh na jednym ładowaniu będzie mógł przejechać niecałe 400 kilometrów.

Izera. Tak wygląda pierwszy polski samochód elektryczny. Kie...

Kiedy Izera zacznie być produkowana?

Test na POW pokazuje, że samochód elektryczny faktycznie jeździ. Rozpoczęcie produkcji planowane jest za nieco ponad dwa lata. - Mogę zapewnić, że modele wdrożone do produkcji w 2023 roku nie będą odbiegać charakterem od zaprezentowanych dzisiaj – mówił Piotr Zaremba, prezes ElectroMobility Poland podczas lipcowej prezentacji prototypów. Zapytaliśmy biuro prasowe ElectroMobility Poland o to, czy terminy zostaną dotrzymane:

- Rozpoczęcie seryjnej produkcji planowane jest na 2023 rok - mówi nam Paweł Tomaszek, dyrektor biura komunikacji i rozwoju biznesu spółki ElectroMobility Poland.- Na chwilę obecną nie ma podjętej ostatecznej decyzji dotyczącej miejsca budowy zakładu w którym będą produkowane samochody elektryczne pod marką Izera. Brane są pod uwagę zarówno Jaworzno oraz Ruda Śląska. Obie kandydatury są wciąż weryfikowane, a ostateczna decyzja powinna zapaść w najbliższych tygodniach, ale nie później niż do końca roku. W założeniach budowa zakładu miałby się zacząć jesienią 2021 - słyszymy. Budowa zakładu będzie kosztować ok. 2 miliardy złotych.

Sprowadzamy coraz więcej używanych aut. Golf nie jest liderem

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie