Jak doszło do zalania Stacji II linii Metra Powiśle. Sprawdź przyczyny utrudnień

mszZaktualizowano 
Stacja Powiśle zgodnie z projektem jest podzielona na dwie części (Wschodnią i Zachodnią) przez tunel Wisłostrady. Dlatego, konieczne jest wykonanie połączenia poniżej tunelu Wisłostrady, by na poziomie peronów stacja miała odpowiednią długość - podaje w specjalnym komunikacie AGP Metro Polska.

W poniedziałek około godz. 22.00, podczas wykonywania wyżej wspomnianego przejścia po zachodniej stronie, zauważono przeciek z okolic szczytu wyrobiska. Kierownictwo budowy zdecydowało o ewakuacji pracowników z najniższego poziomu stacji. W niedługim czasie woda pod wysokim ciśnieniem wdarła się do wnętrza stacji. Woda naniosła do wewnątrz stacji piasek, więc ze względów bezpieczeństwa – wraz z pracownikami nadzoru inwestorskiego Metra Warszawskiego oraz przedstawicielami władz miasta, którzy natychmiast przybyli na miejsce – postanowiliśmy o zamknięciu ruchu w tunelu Wisłostrady oraz na Moście Świętokrzyskim.

Czytaj także: Osunęła się ziemia na budowie metra: Zamknięty do odwołania Most Świętokrzyski i tunel Wisłostrady

Sytuacja w obrębie tunelu Wisłostrady oraz Mostu Świętokrzyskiego była przedmiotem spotkania i analiz ekspertów Wykonawcy, Projektanta oraz ekspertów Metra Warszawskiego.

Po dogłębnych analizach wyników badań oraz przeprowadzonej dziś rano wizji lokalnej stacji wraz z Projektantem tego obiektu, możemy stwierdzić, że Most Świętokrzyski pozostał poza zasięgiem wpływu wydarzeń i zostanie on otwarty w najbliższym możliwym czasie. Zachodni Przyczółek Mostu Świętokrzyskiego jest objęty systemem monitoringu.

Zobacz koniecznie: Awaria na budowie stacji metra Powiśle. Sytuacja na drogach już lepsza

W przypadku tunelu Wisłostrady potrzebne są dodatkowe obserwacje oraz więcej badań. Dlatego przejazd może być zamknięty jeszcze przez kilka tygodni.

Przyczyną zdarzenia było najprawdopodobniej przerwanie przez wykonywane prace podziemnego naturalnego cieku wodnego, pod wysokim ciśnieniem, którego nie wykazały ani badania geologiczne, na bazie których powstały mapy tego obszaru, ani też wiercenia próbne, które zostały wykonane przed rozpoczęciem prac. Siła naporu cieku była tak duża, że przerwała przewidziane w projekcie na podstawie wymienionych badań wzmocnienia gruntu, które wykonano przed rozpoczęciem prac przy budowie łącznika.

Codziennie najświeższe informacje z Warszawy na Twoją skrzynkę. Zapisz się do newslettera!

polecane: Branżę transportową czekają ogromne zmiany.

Wideo

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

L
LOBIK-AMATOR

Inż. Wacław Sterner w książce p. t. Mosty Warszawy, wydanej w 1960 r., na s. 82. napisał:
,,W wyniku przeprowadzonych próbnych wierceń Kierbedź wiedział, że w korycie Wisły grunty stałe występują dopiero na głębokości od 13 do 17 m poniżej dna rzeki."
A było to przed 1859 r., czyli przed rozpoczęciem budowy mostu przez Wisłę. Czyżby dzisiejszym projektantom (w 2012 r.) owa tajemna wiedza była całkiem obca?
LOBIK-AMATOR

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3