Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jak powinien być zorganizowany węzeł przesiadkowy przy Dworcu Wschodnim? Odpowiedź poznamy niebawem

Redakcja
ZTM Warszawa
Zastanawialiście się kiedyś jak powinien być zorganizowany węzeł przesiadkowy przy Dworcu Wschodnim? Na to pytanie odpowie studium techniczne multimodalnego węzła przesiadkowego Warszawa Wschód. Szczegóły poniżej.

- W środę, 31 marca ogłosiliśmy przetarg na studium techniczne multimodalnego węzła przesiadkowego Warszawa Wschód. Zadaniem zwycięzcy przetargu będzie przygotowanie odpowiedzi na pytania dotyczące docelowej organizacji i funkcjonowania komunikacji zbiorowej i infrastruktury w sąsiedztwie dworca kolejowego Warszawa Wschodnia - informuje w komunikacie warszawski Zarząd Transportu Miejskiego.

Studium pokaże położenie pętli i przystanków autobusów miejskich, infrastruktury i przystanków tramwajowych, stacji metra, parkingów (analizie zostanie poddany także system „Parkuj i jedź”), infrastruktury kolejowej, dworca autobusów dalekobieżnych oraz układ chodników, dróg rowerowych i jezdni.

Studium techniczne zostanie przygotowane w trzech etapach: rozpoznania, programowym i uszczegóławiającym. - W ramach pierwszego zostanie przeprowadzona analiza stanu istniejącego. Kolejny etap – programowy będzie miał na celu stworzeniu pięciu scenariuszy węzła przesiadkowego. Ostatni etap będzie polegał na opracowaniu siedmiu koncepcji transportowo-drogowych węzła przesiadkowego - dodaje ZTM.

W studium duży nacisk zostanie położony na zrównoważony transport, priorytety dla Warszawskiego Transportu Publicznego oraz utworzenie przestrzeni miejskiej przyjaznej dla mieszkańców i osób przyjezdnych. Aby jak najlepiej poznać oczekiwania pieszych, pasażerów transportu zbiorowego, rowerzystów, kierowców oraz osób mieszkających w sąsiedztwie dworca, planowane są konsultacje społeczne oraz badania opinii publicznej.

Dziś przy Dworcu Wschodnim jest pętla i przystanki autobusów Warszawskiego Transportu Publicznego, przystanki tramwajowe oraz przystanki autobusów dalekobieżnych. W przyszłości dużo się tu zmieni bo swoje plany mają miasto i Polskie Koleje Państwowe – to modernizacja kolejowej linii średnicowej, rozpoczęcie przygotowań do budowy trzeciej linii metra oraz budowy Trasy Tysiąclecia i przedłużenia Trasy Świętokrzyskiej.

Zwycięzca przetargu będzie miał na przygotowanie studium 600 dni od dnia podpisania umowy.

W Warszawie znów będą ozonowane ulice. ''Użyjemy do tego inn...


Zobaczcie też:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto