Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jak realnie usprawnić sprzedaż w firmie?

materiał partnera
Sprzedaż generuje zyski. O ile jest dobrze zaplanowana, a jej przebieg to proces nieprzypadkowych działań. Wiesz, że sprawne i efektywne funkcjonowanie działu sprzedaży w Twojej firmie przekłada się na wyniki całej organizacji, stopień zadowolenia premiowanych pracowników, współpracujących kontrahentów i analizującego raporty szefostwa. Chcesz usprawnić procesy sprzedażowe w swojej firmie, jednocześnie generując zadowalające przychody? Zastanów się nad wdrożeniem CRM.

CRM i jego funkcjonalność dla sprzedaży

Nowoczesny, informatyczny system zarządzania relacjami z klientami, jakim jest właśnie CRM, odznacza się wysoką i szeroką funkcjonalnością. Poszczególne funkcje systemu dedykowane są konkretnym komórkom organizacyjnym w firmie, inne przeznaczone są dla wszystkich użytkowników. To sprawia, że poruszanie się w systemie jest niezwykle intuicyjne i przebiega w sprawny sposób, umożliwiając wszystkim użytkownikom stały kontakt i współpracę.

Jedna z funkcji CRM została zaprojektowana z myślą o procesach sprzedażowych, obejmując między innymi planowanie modelu sprzedaży, działania pełnego cyklu handlowego, a także obsługę posprzedażową klienta.

Usprawnienie procesu to realny progres w wynikach

Nie jest tajemnicą, że każdy usprawniony proces ma szansę zaowocować polepszeniem uzyskiwanych wyników, czy to natury organizacyjnej, czy finansowej. CRM jest narzędziem, które usprawnia proces sprzedaży. Jego wdrożenie pozwala uniknąć przypadkowości i bałaganu w działaniach zespołu handlowego, pomaga motywować ludzi i optymalizować działania. A konkretnie:

CRM usprawnia proces obsługi zapytań ofertowych i zamówień. Praca w oparciu o aktualną i kompleksową bazę danych o klientach, rejestrację szczegółów zamówienia na podstawie zestandaryzowanych formularzy, automatyczne generowanie dokumentów, czy też weryfikację stanów magazynowych, porządkuje i przyspiesza jeden z pierwszych etapów procesu sprzedażowego.

CRM pozwala planować działania, przyporządkowuje konkretnych klientów pracownikom działu handlowego, integruje zadania i umożliwia tworzyć harmonogramy pracy.

System zarządzania relacjami z klientami pozwala na optymalizację kosztów związanych z pracą handlowców w terenie, między innymi poprzez planowanie tras.

CRM daje możliwość klasyfikowania okazji sprzedażowych, zgodnie z przyjętą w danej firmie metodologią.

Zdefiniowanie i przyjęcie danego modelu sprzedaży pozwala na bieżącą kontrolę wszystkich realizowanych przedsięwzięć handlowych. W tym przypadku system CRM umożliwia wykorzystanie zgromadzonych danych statystycznych, zarówno w celu modelowania, jak i analizy i oceny dotychczasowej efektywności.

Planowanie sprzedażowe to z kolei element funkcji budżetowania. CRM umożliwia planowanie celu, czasookresu i wielkości budżetu dla poszczególnych handlowców lub całego zespołu. Konfrontacja planów sprzedażowych z osiągniętymi wynikami pozwala raportować o skuteczności i efektywności przedsięwzięcia. CRM jest tutaj doskonałym narzędziem w analizie i tworzeniu niezbędnych raportów.

Wreszcie CRM schematyzuje konkretne działania, pozwala tworzyć wzorce i procedury. To pozwala na wykluczenie przypadkowości zachowań i redukuje do minimum ryzyko podejmowania błędnych decyzji. Tym samym unikasz kosztownych błędów, koncentrując się na generowaniu przychodu.

Usprawnij sprzedaż - wejdź na http://www.chromecrm.com/crm/ i dowiedz się, jak ogromne możliwości posiadasz w tym zakresie!

od 7 lat
Wideo

Pensja minimalna 2024

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto