Przy tej okazji nie sposób jednak nie pytać o wspomniany fakt prowadzenia robót przy jednoczesnym prowadzeniu ruchu pociągów. Jak wygląda komfort pasażerów?
Inwestycja realizowana jest obok przejeżdżających pociągów. Roboty wykonywane są tak, aby minimalizować zmiany w obsłudze podróżnych. Na stacji są informacje dla podróżnych, wygłaszane są komunikaty o zmianach w komunikacji - tłumaczył Jakub Dobrowolski z biura prasowego PKP PLK.
Zobaczcie aktualne zdjęcia z budowy z poziomu dworca oraz z lotu ptaka
Z tego co dowiadujemy się od jednego z przewoźników, skargi podróżujących się zdarzają. Dotyczą sytuacji w której utrudnienia miały wpłynąć np. na przesiadkę na dworcu. Być może wynagrodzi im to fakt, że jak słyszymy, wykonawca utrzymuje dobre tempo prac. Roboty wykonywane są przy budowie nowych torów, peronów, przejścia podziemnego, urządzeń sterowania ruchem kolejowym, sieci trakcyjnej i telekomunikacji.
Otwarcie tunelu pieszego zaplanowane jest w 2023 roku po wykonaniu większości prac na stacji. Nie ma informacji, żeby termin ten uległ przełożeniu.
Ostatnio dowiedzieliśmy się o wybudowaniu wszystkich ścian szczelinowych tunelu pieszego i linii tramwajowej. Co to oznacza dla przebiegu inwestycji? Jak poinformował nas Jakub Dobrowolski z biura prasowego PKP PLK: wykonane zostały ściany szczelinowe przejścia podziemnego pod peronami peronów ósmego (nowy peron), siódmego i szóstego. W dalszych fazach wykonywane będą prace przy budowie tunelu pod pozostałymi. Dotychczas peronem ósmym była dawna stacja Warszawa Wola przemianowana na część Warszawy Zachodniej. Dworzec zatem jeszcze się powiększy.
Jak informowaliśmy, od 29 sierpnia, na dworzec będzie można dostać się tylko od strony Alej Jerozolimskich ze względu na kontynuacje prac od strony ulicy Tunelowej. Utrudnienia potrwają do czasu oddania do użytkowania kładki, która powstanie nad tamtejszymi torami.
Przypomnijmy także, że dworzec ma być przystosowany do połączenia tramwajowego
Podczas przebudowy powstaną na poziomie -2 tory tramwajowe oraz przystanki, jednak na pytanie czy na dzień otwarcia po remoncie stacji kolejowej Warszawa Zachodnia, będzie skomunikowana także tramwajowo, rzecznik Tramwajów Warszawskich w rozmowie z nami pod koniec maja tego roku, nie potrafił udzielić jednoznacznej odpowiedzi.
Budowa odcinków pomiędzy placem Unii Lubelskiej a Polem Mokotowskim, dalej Banacha, ulicą Bitwy Warszawskiej 1920 roku do Dworca Zachodniego może ruszyć dopiero w 2023 roku. Tak naprawdę wszystko zależy od finansów, my będziemy gotowi - mówił nam rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich, Maciej Dutkiewicz.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?