Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

"Janusz Korczak - dzieci współcześnie niczyje". Startuje kampania społeczna na Centralnym

Redakcja
Wyrafinowana sztuka przemówi na dworcach kolejowych: rusza kampania społeczna „Janusz Korczak - dzieci współcześnie niczyje”. Premiera już 2 lipca o godz. 11:00 na peronie 1 Dworca Centralnego. Swoją obecność na premierze potwierdziła Jolanta Kwaśniewska.

Partnerem strategicznym akcji jest Grupa PKP oraz dworcowa Galeria OPEN. Projekt jest częścią ustanowionego decyzją Sejmu RP roku Janusza Korczaka. W obchody zaangażowały się Anna Komorowska - która objęła patronatem honorowym rok Korczaka i Jolanta Kwaśniewska, patronka kampanii społecznej.

„Janusz Korczak - dzieci współcześnie niczyje” to Visual Art zrealizowany z udziałem aktorów - dzieci, sportretowanych na podobieństwo ich rówieśników z czasów pedagogicznej działalności dr Janusza Korczaka. Latem w kilku polskich miastach będzie można obejrzeć multimedialną aranżację artystyczną na peronach dworców kolejowych. Sztuka żyjąca w przestrzeni publicznej to subtelna forma dialogu z przechodniami, pozostawiająca dużą swobodę odbioru. Mimo, że można przejść obok niej obojętnie i nie zareagować, zwykle jednak zmusza do refleksji i reakcji. Taki jest właśnie cel twórców projektu, którzy poprzez niekonwencjonalne, kreatywne formy twórczego przekazu chcą zwrócić uwagę na ważne społecznie zagadnienia.

Czytaj także: Dzisiaj kolejna Masa Krytyczna. W podziękowaniu dla kibiców [MAPA]

Kampania ma na celu pobudzenie głębszego zainteresowania ludzi dorosłych życiem dzieci, które potrzebują miłości, szacunku, akceptacji i poczucia bezpieczeństwa. To wołanie o dostrzeżenie samotności dziecka w świecie dorosłych, zrozumienie i uszanowanie potrzeb młodego człowieka. To rodzaj sztuki relacyjnej w przestrzeni społecznej, a jednocześnie forma twórczego sprzeciwu przeciwko wyizolowaniu najmłodszych.

Za reżyserię i realizację artystyczną projektu odpowiada Karolina Fender-Noińska, inicjatorka produkcji filmowej „Jajkofilm”, autorka wielu aranżacji multimedialnych, scenografii wizualnych oraz krótkich form filmowych prezentowanych zarówno w Polsce, jak i na świecie. Partnerem artystycznym i współtwórcą projektu jest Jaga Hupało, która odpowiada za kostiumy oraz wizerunek młodych aktorów. Autorem zdjęć do części filmowej kampanii jest utalentowany debiutant Krzysiek Maślejak. Twórcą plakatu będącego czytelną informacją o kampanii i jednocześnie reklamą, obok której nie można przejść obojętnie, jest Tomek Sikora - światowej sławy fotograf, autor kilkudziesięciu międzynarodowych wystaw i wydawnictw autorskich.

Codziennie najświeższe informacje z Warszawy na Twoją skrzynkę. Zapisz się do newslettera!

źródło: pkp.pl

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Filip Chajzer o MBTM

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: "Janusz Korczak - dzieci współcześnie niczyje". Startuje kampania społeczna na Centralnym - Warszawa Nasze Miasto

Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto