18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jury VIII Międzynarodowego Festiwalu Kina Autorskiego QUEST EUROPE 2012 [ZDJĘCIA]

Marzena Więcek
KATARZYNA FIGURA i MARZENA WIĘCEK
KATARZYNA FIGURA i MARZENA WIĘCEK
Znamy nazwiska tegorocznych jurorów Międzynarodowego Festiwalu Kina Autorskiego Quest Europe 2012, który odbywa się pod honorowym patronatem Jerzego Hoffmana! Nadszedł również czas, by zdradzić, że Jerzy Hoffman - wybitny reżyser filmowy, laureat wielkiego ukłonu 2009 - będzie gościem honorowym finału Quest Europe 2012 w dniach 24-26 sierpnia! W ramach pokazów specjalnych pokażemy najnowszy film J.Hoffmana - 1920. Bitwa Warszawska" !

ZOBACZ, jak było w ubiegłym roku - QUEST EUROPE 2011

PRZYPOMINAMY, ŻE FILMY DO KONKURSU MOŻNA ZGŁASZAĆ DO 15 MAJA!

JURY VIII Międzynarodowego Festiwalu Kina Autorskiego QUEST EUROPE 2012 pod honorowym patronatem JERZEGO HOFFMANA:

KATARZYNA FIGURA

Jedna z najlepszych polskich aktorek filmowych, teatralnych i telewizyjnych, w roku 2011 odebrała Wielki Ukłon Quest Europe. W 1985 ukończyła PWST w Warszawie, edukację kontynuowała w paryskim Conservatoire d'Art Dramatique. W połowie lat 80., jeszcze przed ukończeniem szkoły aktorskiej, wystąpiła w epizodach u znanych reżyserów: Krzysztofa Kieślowskiego (Bez końca) i Wojciecha Jerzego Hasa (Osobisty pamiętnik grzesznika). Jej pierwszą dużą rolą była
postać Once w Ga, ga. Chwała bohaterom Piotra Szulkina. W tej, jak i kilku późniejszych (w Kingsajzie Juliusza Machulskiego i — w pierwszej głównej roli — w Pierścieniu i róży Jerzego Gruzy), czarowała dziewczęcym urokiem, zmysłowością oraz urodą. Po Pociągu do Hollywood (1987) Radosława Piwowarskiego, gdzie wcieliła się w postać sympatycznej, naiwnej Marioli Wafelek, marzącej o karierze aktorki w Stanach Zjednoczonych, została nazwana symbolem seksu oraz polską Marilyn Monroe. Uważa się[kto?], że w filmie Kingsajz (1987) zagrała jedną z najseksowniejszych scen w historii polskiego kina. Pomimo to, stać ją było na tworzenie ról dramatycznych, czego najlepszym przykładem jest mało znany film pt. W klatce z 1988.

Wkrótce spróbowała również kariery międzynarodowej. Wystąpiła w rolach drugoplanowych w produkcjach węgierskich (m.in. u Miklósa Jancsó), czechosłowackich, hiszpańskich, włoskich, a także drugorzędnych francuskich, a nawet w jednym z odcinków erotycznej serii Zalmana Kinga Wspomnienia czerwonego pantofelka. Wyjątkiem były, wprawdzie epizody, ale w uznanych filmach u Roberta Altmana — w nagrodzonym na Festiwalu w Wenecji Graczu i Prêt-à-porter.

W tym samym czasie w filmach krajowych, głównie komediach, kontynuowała z różnymi modyfikacjami charakterologicznymi pamiętany z Pociągu do Hollywood model naiwnej, zmysłowej dziewczyny, epatującej erotyzmem i podkreślającej swoją seksualność. W nieco inny sposób wprowadził aktorkę do swoich filmów Andrzej Kondratiuk (Mleczna droga, gdzie zagrała Śmierć, Wrzeciono czasu i Słoneczny zegar), który w tych osobistych, filozoficznych obrazach wydobył z Figury delikatność i — nie rezygnując z podkreślania atutów fizycznych — piękno, będące u niego częścią malowniczej przyrody.

Postaciom stworzonym pod koniec lat 90. do powabu i wdzięku dodała autoironię, siłę i determinację. Próbkę komediowego talentu dała w Kilerze, przeboju kasowym Juliusza Machulskiego. Krytyka wysoko oceniła jej drugoplanowe role w Ajlawju Marka Koterskiego (za którą otrzymała pierwszą nagrodę na FPFF w Gdyni), Historiach miłosnych Jerzego Stuhra i Zakochanych Piotra Wereśniaka, gdzie wcieliła się w postać pani Bobickiej. W tym czasie zaczęła pojawiać się w telewizyjnych sitcomach jako "special guest star".

Nie rezygnując z dowcipnych, a nawet parodystycznych wcieleń swojego młodzieńczego wizerunku (np. w Szczęśliwego Nowego Jorku Janusza Zaorskiego, czy Karierze Nikosia Dyzmy Jacka Bromskiego, także epatująca dosłowną erotyczną napastliwością Podstolina w Zemście Andrzeja Wajdy), od początku XXI wieku częściej wybiera role bogatszych wewnętrznie, często udręczonych lub rozczarowanych życiem doświadczonych kobiet. Taka była m.in. w wyrazistym epizodzie w Pianiście Romana Polańskiego, w Ubu Królu Szulkina (druga nagroda w Gdyni) i — przede wszystkim — w Żurku Ryszarda Brylskiego.

Czytaj dalej >>>>

ADRIANNA BIEDRZYŃSKA

Polska aktorka filmowa i teatralna, w latach 80-tych jedna z czołowych gwiazd polskiego filmu. W teatrze zadebiutowała w 1983 roku, jeszcze przed ukończeniem studiów w PWSTTviF w Łodzi (1984). W latach 1984-89 związana była z Teatrem Nowym w Warszawie. Występowała też na deskach „Sceny Prezentacje”.
Zadebiutowała w filmie „Co dzień bliżej nieba” (1983), w epizodycznej roli dziewczyny w oknie wystawowym. Rok później nastąpił właściwy debiut w filmie Marka Nowickiego „Miłość z listy przebojów”, w którym zagrała główną rolę Elizy. Lata 1986-88 były dla aktorki wyjątkowo owocne, zarówno jeśli chodzi o ilość, jak i jakość ról.

W 1986 roku pojawiła się w serialu „Blisko, coraz bliżej” Zbigniewa Chmielewskiego, filmie produkcji ZSRR „Borys Godunow” Siergieja Bondarczuka, w „Maskaradzie” Janusza Kijowskiego oraz w filmie „Ucieczka” z serii „Kronika wypadków”, za rolę w którym otrzymała wyróżnienie na FPFF w Gdańsku w kategorii Młode Kino Polskie. W 1987 roku zagrała w serialu Janusza Sztwiertni „Komediantka” oraz w filmie „Jedenaste przykazanie”. Rok później miała okazję
współpracować z Krzysztofem Kieślowskim na planie „Dekalogu IV”, w którym stworzyła przejmującą kreację Anki, obok Janusza Gajosa w roli jej „ojca”.

Także w 1988 roku dostała, wraz z kilkoma innymi polskimi aktorami, szansę występu u węgierskiego mistrza Istvána Szabó w filmie „Hanussen”. W tym samym roku wystąpiła jeszcze w roli więźniarki w filmie „Kornblumenblau” Leszka Wosiewicza, w telewizyjnej wersji „Mistrza i Małgorzaty” Macieja Wojtyszki, w „Piłkarskim pokerze”, „Niezwykłej podróży Baltazara Kobera” i filmie „Schodami w górę, schodami w dół”.

W 1989 roku zagrała rolę dziennikarki w pamiętnym „300 mil do nieba” Macieja Dejczera, w 1991 - rolę Ewy w „Obywatelu świata” (obok Jana Frycza) , jak również Ewę w filmie „Nad rzeką której nie ma”. Rok 1992 przyniósł w kolei okazję współpracy z Andrzejem Wajdą na planie filmu „Pierścionek z orłem w koronie”, a 1993 – z Filipem Bajonem, u którego zagrała główną rolę w „Lepiej być piękną i bogatą” oraz z Barbarą Sass („Pajęczarki”).

W 2005 roku po 12 latach przerwy aktorka powróciła na duży ekran rolą prostytutki w filmie Emily Atef „Molly’s Way”. W 2009 roku zagrała panią pedagog w filmie "Moja biedna głowa". W 2010 roku zagrała tytułową rolę w filmie "Wszystkie ręce umyte. Sprawa Barbary Blidy" oraz w obrazach "Mała matura 1947 " oraz "Weekend".

Aktorka jest laureatką Nagrody im Stanisława Wyspiańskiego za dokonania aktorskie (1988), Nagrody Aktorskiej im. Zbyszka Cybulskiego (1989), Wiktora (1990) oraz Złotej Kaczki dla Najlepszej Aktorki w 1994 roku. Obecnie studentka podyplomowych studiów reżyserii i scenariopisarstwa w PWSFTiT w Łodzi.

Czytaj dalej >>>>

MARIUSZ KILJAN

Wybitny polski aktor i piosenkarz, arcymistrz aktorskiej interpretacji piosenki. Swoje pierwsze role kinowe zagrał w produkcjach Jana Jakuba Kolskiego -jako pastuch w "JAŃCIO WODNIKU" [1993] i w roli Ściborka w "CUDOWNYM MIEJSCU" [1994].

Urodzony w 1970 roku, tuż przed ukończeniem wrocławskiej Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej, w 1994 roku został laureatem XV Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu, za wykonanie własnej wersji piosenki Stinga pt. "Księżyc nad Burbon Street".
Występował w teatrach wrocławskich: Muzycznym "Capitol" (1994, 2002-2003), K2 (1995), 12 (1998), Komedia (2006) i Teatrze na Woli w Warszawie (2005).
W 2002 roku otrzymał Odznakę Zasłużonego Działacza Kultury.

W grudniu 2007 r. Mariusz Kiljan objął stanowisko dyrektora Wrocławskiego Teatru Piosenki. Na małym ekranie występował w serialach (Hela w Opałach, M jak miłość, Na dobre i na złe i sitcomach (Lokatorzy, Świat według Kiepskich).

Czytaj dalej >>>>

JEAN PAUL FUENZALIDA

Urodzony w 1979r w Santiago (Chile), w wieku 4 latach przenosi się z rodzina do Szwajcarii. Dorasta w Fribourg, gdzie studiuje Ekonomie i Sztukę (fotografia i malarstwo). Po latach doświadczenia zawodowego, decyduje kontynuować swoja karierę w świecie sztuki i rozpoczyna studia na Uniwersytecie Sztuki i Design’u w Genewie.

W 2003 roku współpracuje jako fotograf przy sztuce teatralnej el poder no esta en la calle, w reżyserii Alexandre Gariplerden.
W 2005, galeria l’Appartement w Montreux wystawia jego projekt fotograficzny mi casa es su casa, serie portretów ludzi w ich codziennym środowisku w lekko zaskakującej inscenizacji.

Absolwent reżyserii filmowej na Uniwersytecie Sztuki i Design’u w Genewie w 2009r, pracuje nad wieloma projektami filmowymi zarówno jako reżyser jak i operator filmowy.

CHARLES MICHAEL DUKE

Reżyser, scenarzysta, producent filmowy, dziennikarz radiowy. Pochodzi z Seszeli. Absolwent archeologii na uniwersytecie w Londynie.
W wieku 20 lat wydał cieszącą się uznaniem książkę Twenty-Five Chapters. Samouk w dziedzinie produkcji filmów i reżyserii. Częstym tematem jego filmów jest życie mieszkańców metropolii.

Jego pierwszy film krótkometrażowy z 2006 r. The Fighth został wyświetlony w kanadyjskiej i brytyjskiej telewizji. Kolejne filmy doczekały się prezentacji na wielu prestiżowych festiwalach w Europie. Charles jest ponadto prezenterem radiowym, który podczas swoich audycji przybliża słuchaczom świat filmu i muzyki
filmowej.

Obecnie w trakcie zdjęć do filmu fabularnego „Great Britajn”, którego akcja rozgrywa się w Londynie i Zielonej Górze (z udziałem. m.in. Marzeny Więcek i Marzeny Trybały. Premiera filmu w roku 2014.

ANTONIO CASCIARO

Dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Filmowego ARES odbywającego się na Sycylii we Włoszech. Ekspert w dziedzinie socjologii sztuki oraz komunikacji wizualnej. Wykładowca socjologii na Uniwersytecie w Katanii oraz szef zespołu badawczego na temat działalności interkulturowej przy Krajowym Centrum Badań
i Rozwoju w Rzymie.

Obecnie zajmuje się planowaniem procesów medialnych oraz transformacji wizualnej, kulturalnej oraz społecznej. Ares Media and Film Festiwal prezentuje co roku najlepsze filmy z całego świata, poza prezentacją filmów podczas festiwalu odbywają się wystawy, wykłady, seminaria, koncerty i inne wydarzenia artystyczne.

Czytaj dalej >>>>

HONOROWI CZŁONKOWIE JURY:
Maryla Makowska - Kalinowska i Bogdan Kalinowski

Najsłynniejsza polska para kinomanów. Obejrzeli wspólnie ponad 10 tysięcy filmów w kinie.Od wielu, wielu lat wspólnego życia nie opuścili żadnej kinowej premiery i żadnego liczącego się polskiego festiwalu filmowego. Powstały o nich 3 filmy dokumentalne, m.in. Inna Bajka w reżyserii Marzeny Więcek ( premiera telewizyjna filmu odbyła się w telewizji Planete w 2007r.). Byli niejednokrotnie gośćmi ogólnopolskich programów telewizyjnych, a także laureatami specjalnych wyróżnień festiwalowych za wielką filmową pasję, m.in. Jancio Wodnika na festiwalu Prowincjonalia we Wrześni oraz Wielkiego Ukłonu na III edycji Quest Europe.
Państwo Kalinowscy wręczą autorowi najlepszego wg nich filmu festiwalu nagrodę specjalną: SKRZYDŁO KINOMANA.

ORGANIZATORZY FESTIWALU

REGULAMIN KONKURSU

INFORMACJA O NAGRODACH

PARTNERZY FESTIWALU

PATRONI HONOROWI:
REŻYSER JERZY HOFFMAN
MARSZAŁEK WOJEWÓDZTWA LUBUSKIEGO ELŻBIETA POLAK
WOJEWODA LUBUSKI MARCIN JABŁOŃSKI
POSEŁ NA SEJM RP BOŻENNA BUKIEWICZ
PREZYDENT MIASTA ZIELONA GÓRA JANUSZ KUBICKI
WÓJT GMINY ŚWIDNICA ADAM JASKULSKI

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na zielonagora.naszemiasto.pl Nasze Miasto