Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kasjerka kazała niewidomemu sprawdzić w internecie, o której odjeżdża pociąg

redakcja
redakcja
redakcja
Niewidomy mężczyzna z Kielc bezskutecznie próbował uzyskać na dworcu PKP informację dotyczące odjazdu pociągu.

Kielecki dworzec od dłuższego czasu nie ma punktu informacyjnego, w którym pasażerowie mogliby się dowiedzieć o której godzinie odjeżdża dany pociąg. Muszą pytać się o to w kasach, gdzie często nie mogą liczyć na pomoc.
- Po przyjściu na dworzec PKP w Kielcach próbowałem dowiedzieć się, o której godzinie odjeżdża mój pociąg. W tym celu udałem się do kasy i poprosiłem o udzielenie mi informacji – opowiada niewidomy mężczyzna.
– Pracownica zasugerowała, żebym czas odjazdu pociągu sprawdził sam na tablicy informacyjnej. Powiedziałem, że nie ma takiej możliwości, gdyż jestem osobą niewidomą. Wtedy stwierdziła, iż powinienem uzyskać informacje ze strony internetowej, a ona nie może mi w żaden sposób pomóc – opowiada rozgoryczony Kielczanin.
- Gdy poprosiłem kiedyś o pomoc na dworcu w Krakowie, to nie dość, że powiedziano mi dokładnie kiedy odjeżdża pociąg, to jeszcze odprowadzono mnie na peron. Tylko w Kielcach są takie problemy – dodaje.
O tej sprawie rozmawialiśmy z Wiesławą Szabat ze Świętokrzyskiego Zakładu Przewozów Regionalnych – Na kieleckim dworcu są cztery kasy, w tym tylko jedna nasza, a trzy należą do PKP Intercity. Być może to kasjerka z tej spółki tak postąpiła, bo my pilnujemy tego, aby nasze pracownice tak się nie zachowywały. Gdyby jednak tak się stało to zostały by wobec niej wyciągnięte konsekwencje – tłumaczy.
- Natomiast, jeśli chodzi o brak punktu informacyjnego na dworcu to został on zlikwidowany w momencie, gdy nastąpił podział spółki na Przewozy Regionalne i PKP Intercity. Niestety Intercity nie było zainteresowane przywróceniem tego punktu – dodaje.
Zapytaliśmy rzecznik prasową PKP Intercity, Małgorzatę Sitkowską, jakie ma zdanie na temat tej bulwersującej sprawy.
- Jeśli taka sytuacja miała miejsce, to ta osoba nie powinna u nas pracować. Rzeczywiście na dworcu, nie ma okienka informacyjnego, dlatego udzielanie pełnych informacji leży w gestii tych pracowników, którzy obsługują kasy biletowe. Prawdopodobnie dodatkowa tymczasowa informacja pojawi się na kieleckim dworcu, ale tylko na okres świąteczny - informuje.
Niedogodności dla niewidomych pasażerów negatywnie ocenia Jerzy Hanus, rehabilitant w Polskim Związku Niewidomych – Na naszym dworcu jest tragicznie, nie ma żadnej informacji, z której mogłyby korzystać osoby niewidome i słabo widzące. W takich miastach jak Warszawa istnieją okienka informacyjne. Problem ten wynika z tego, że w PKP próbuje się oszczędzać na osobach niepełnosprawnych. Nie ma tam również dobrej organizacji pracy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto