Kiedy otwarcie II linii metra?
- Od marca będziemy płacić 700 tysięcy złotych miesięcznie za zużycie energii, więc zależy nam, by metro ruszyło jak najszybciej - mówi Anna Bartoń, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego dziennikarzowi Agencji Informacyjnej Polskapresse.
Warszawiacy nadal czekają na możliwość skorzystania z II linii metra. Na razie pozwolenie na użytkowanie otrzymały dwie stacje: Rondo Daszyńskiego i Dworzec Wileński. W odwodzie czeka jednak jeszcze sześć stacji, wentylatornie szlakowe i tunel łącznikowy.
Za wydłużające się procedury odbioru odpowiedzialności nie ponosi wykonawca inwestycji. - To tak jak z zakupem samochodu. Może go pan kupić, ale go nie zarejestrować. Producent samochodu nie może jednak ponosić za to odpowiedzialności - podkreśla Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy budowy II linii metra w rozmowie z dziennikarzem Agencji Informacyjnej Polskapresse. - Wszystkie stacje zostały przekazane zamawiającemu - dodaje.
Budowa II linii metra została zakończona zgodnie z kontraktem, co potwierdza Anna Bartoń, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego. - Najpierw miały miejsce odbiory techniczne, a później do akcji wkroczyły instytucje państwowe, jak wojewódzki inspektorat ochrony środowiska, straż pożarna, a teraz wojewódzki inspektorat nadzoru budowlanego. To już ostatni etap kontroli - tłumaczy Bartoń dziennikarzowi AIP.
Postępy w wydawaniu pozwoleń na użytkowanie kolejnych stacji nie zależą jednak tylko od Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego. - Prace na stacji są możliwe tam, gdzie mamy komplet dokumentów - tłumaczy inspektor Jaromir Grabowski dziennikarzowi AIP. - Kolejność kontrolowanych stacji też jest od tego uzależniona. Poza stacjami: Rondo Daszyńskiego i Dworzec Wileński, w każdej brakuje jakichś papierów. Te musi dostarczyć nam inwestor, który może to zrobić w poniedziałek, a równie dobrze może to zrobić za tydzień - dodaje.
Inwestorem jest Miasto Stołeczne Warszawa, które jest reprezentowane przez Zarząd Transportu Miejskiego. Sprawa przekazania dokumentów nie jest jednak taka prosta. - Nie jestem w stanie panu powiedzieć, dlaczego tak to wygląda. Potrzebuję czasu, żeby zapoznać się ze sprawą - mówi Igor Krajnow, rzecznik prasowy ZTM w rozmowie z AIP.
Kwestia przekazania dokumentacji może zaskakiwać, ponieważ dotychczasowe kontrole nie budzą żadnych obaw Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego. - Jest małe prawdopodobieństwo, żeby któraś ze stacji nie otrzymała pozwolenia na użytkowanie - przewiduje inspektor Jaromir Grabowski.
Koniec pracy inspektoratu nie będzie jednak oznaczać, że metro ruszy z dnia na dzień. - Gdy pozwolenie na użytkowanie otrzyma wszystkich sześć stacji, wentylatornie szlakowe oraz tunel łącznikowy, będziemy potrzebować jeszcze dwóch tygodni na pełne uruchomienie II linii metra. Ciężko mi jednak mówić o konkretnych terminach. Nie podejmę się szacowania - mówi Anna Bartoń, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego dziennikarzowi AIP.
źródło: TVN24/x-news
Centralny odcinek II linii metra o długości ponad 6 km łączy Wolę z Pragą. Ma siedem stacji. Kolejno od zachodu na wschód są to: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat - Uniwersytet, Centrum Nauki Kopernik, Stadion Narodowy i Dworzec Wileński.
Do 2019 roku ma powstać kolejnych 6 stacji (3 na Pradze i i 3 na Woli).
Czytaj także: Głos II linii metra. Wiemy kto będzie czytał komunikaty nowych stacji [FOTO, WIDEO]
Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?