Kiedy otwarcie stacji metra Szwedzka, Targówek Mieszkaniowy i Trocka? Jeszcze niedawno wydawało się, że to kwestia kilku tygodni.
Wykonawca wywiązał się z deklaracji i zakończył budowę 10 maja - zgodnie z deklarowanym harmonogramem prac. – Od dziś możemy mówić, że warszawskie metro jest dłuższe o kolejne trzy stacje. Generalny wykonawca przekazał nam już komplet dokumentacji, dzięki której możemy rozpocząć procedurę końcowych odbiorów inwestycji – zapewniał trzy miesiące temu Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy. Rzecznik warszawskiego metra Anna Bartoń mówiła wtedy, że jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, metrem pojedziemy jeszcze w sierpniu. Teraz wiadomo już, że na otwarcie nowych stacji metra trzeba będzie jeszcze poczekać. Dlaczego inwestycja stanęła w miejscu?
ZOBACZ TEŻ:
Problem pojawił się na etapie odbiorów, które miały zostać wykonane w ciągu następnych kilku miesięcy (w przypadku bielańskich stacji oddanych to użytku w 2008 r. procedura ta trwała trzy miesiące). Zanim metro pojedzie na Targówek, konieczne jest uzyskanie pozwoleń na użytkowanie wszystkich trzech stacji oraz wentylatorni. Część odbiorów - w tym te przeprowadzane przez Państwową Inspekcję Sanitarną oraz Państwową Straż Pożarną - udało się wykonać w terminie. Następnie inwestor miał złożyć odpowiedni wniosek do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego.
ZOBACZ TEŻ:
Urząd Wojewódzki twierdzi, że dostarczona dokumentacja była niekompletna. – Po sprawdzeniu dostarczonych wniosków o pozwolenie na użytkowanie MWINB stwierdził istotne braki w dokumentacji i wezwał Inwestora do ich uzupełnienia. Wśród stwierdzonych braków i nieścisłości w dokumentacji złożonej przez Inwestora jest brak m.in.: oświadczeń kierowników budowy, protokołów badań i sprawdzeń, rysunków w projekcie budowlanym zawierających zmiany wprowadzone podczas realizacji inwestycji. – poinformowała rzecznik wojewody mazowieckiego Ewa Filipowicz.
"Sytuacja jest dla nas niezrozumiała"
Rzecznik warszawskiego metra Anna Bartoń zapewnia z kolei, że wszystkie niezbędne dokumenty zostały złożone w Inspektoracie już wiosną. Mimo tego inwestor wciąż otrzymuje prośby o uzupełnienie wniosku.
- Komplet dokumentów został złożony 18 czerwca. W tej chwili przesyłane są do nas wnioski o dodatkowe dokumenty. Uzupełniamy je, w związku z tym, że wszystkim nam zależy na jak najszybszym oddaniu tego odcinka do użytku, jednak sytuacja, w której teraz jesteśmy, jest dla nas niezrozumiała. Uważamy, że komplet dokumentacji został już przekazany.
Kontrola nie ruszy, dopóki WINB nie uzna, że ma już wszystkie potrzebne dokumentu. Od tego momentu inspektor budowlany będzie miał 21 dni na sprawdzenie, czy wybudowany obiekt jest zgodny z projektem zatwierdzonym przez wojewodę. Kontrole są prowadzone oddzielnie dla każdej ze stacji. Nie wiadomo więc, kiedy stacje zostaną oddane do użytku.
Wschodnio-północny odcinek II linii metra
Wschodnio-północny odcinek II linii metra od Dw. Wileńskiego do stacji Trocka ma łącznie 3,2 km długości. Budowa tuneli metra, trzech stacji i wentylatorni trwała prawie 38 miesięcy. Inwestycja pochłonęła 1 066 741 483,79 zł brutto.
Debata prezydencka o Gdyni. Aleksandra Kosiorek versus Tadeusz Szemiot
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?