MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Kiepska opinia o Łodzi krąży po Polsce

Magda Szrejner
Łódź jest na ostatnim miejscu pod względem atrakcyjności turystycznej, czwartym od końca, jeśli chodzi o robienie kariery i na szarym końcu listy dużych miast, w którym zdaniem Polaków mieszka się przyjemnie.

Łódź jest na ostatnim miejscu pod względem atrakcyjności turystycznej, czwartym od końca, jeśli chodzi o robienie kariery i na szarym końcu listy dużych miast, w którym zdaniem Polaków mieszka się przyjemnie. Takie smutne wyniki przedstawia raport firmy doradczej On Board PR i Pracowni Badań Społecznych DGA. Okazuje się, że Łódź nie jest w opinii Polaków atrakcyjnym miastem. Dlaczego?

Badanie miało pokazać, w których z dziesięciu największych polskich miastach najchętniej osiedliliby się młodzi ludzie. Łódź wypada w nich bardzo blado. Specjaliści z firm badawczych twierdzą, że przyczyny takiego postrzegania miasta nie zawsze wynikają z obiektywnych przesłanek, tylko tego, jak dana miejscowość jest wypromowana.

- Promocja jest często równie ważna jak produkt - komentuje Małgorzata Czerepak z On Board PR.

Nie zmienia to jednak faktu, że Łódź wypada bardzo źle nie tylko w porównaniu z Warszawą, Krakowem czy Wrocławiem, ale też z Katowicami i Szczecinem. Respondentów zapytano m.in. o to, gdzie najlepiej robić karierę zawodową. Wygrywa oczywiście Warszawa, na którą wskazało aż 73 proc. badanych. Na kolejnych miejscach plasują się Wrocław i Kraków. Na Łódź wskazało zaledwie 8 proc. respondentów, chociaż od roku trwa ogólnopolska kampania "Młodzi w Łodzi", na którą Urząd Miasta wydał już ponad milion złotych i która ma promować Łódź jako idealne miejsce do studiowania i robienia kariery.

Badanie miało też pokazać, w którym z dziesięciu polskich metropolii najlepiej jest mieszkać. Respondenci byli pytani o miejsce, w którym ich zdaniem jest najlepsza komunikacja, dużo zieleni, atrakcyjna oferta kulturalno-rozrywkowa. W tej konkurencji zdecydowanie wygrał Kraków, wskazany przez 47 proc. badanych. Zaraz za nim uplasowały się Gdańsk i Wrocław. W Łodzi chciałoby mieszkać tylko 6 proc. Polaków.

Jeszcze gorzej wypadamy, jeśli chodzi o atrakcyjność turystyczną. Razem z Bydgoszczą zajmujemy ostatnie miejsce, a o tym, że w Łodzi jest co zwiedzać wiedziało zaledwie 3 proc. biorących udział w badaniu.

W tej kategorii oczywiście wygrywa Kraków. Jako jedno z najciekawszych miejsc krótkiego wyjazdu wskazuje go aż 72 proc. mieszkańców Polski. Dlaczego Łódź tak słabo wypadła w ogólnopolskim badaniu? Zdaniem specjalistów miastu i całemu regionowi potrzeba spójnego działania promocyjnego.

- Najwyższa pora, żeby powstała spójna i długofalowa strategia promowania Łodzi, przygotowana przez specjalistów - mówi Katarzyna Bieńkiewicz, specjalistka ds. PR z agencji Toolbox. - Ale warto też poprosić o opinię mieszkańców Łodzi. To oni najlepiej wiedzą, czego im brakuje i co chcieliby zmienić.

Podobnego zdania jest Barbara Woźniak, dyrektor departamentu promocji i współpracy zagranicznej Urzędu Marszałkowskiego. - Zarówno Łódź, jak i cały region mają ogromny potencjał, tylko nadal wiele osób o tym nie wie. Dlatego potrzeba wspólnego działania administracji, biznesu i mediów, tak, aby łącząc siły pokazać, co mamy w Łódzkiem najlepszego.

Być może ten negatywny wizerunek uda się wkrótce zmienić, bo biuro promocji Urzędu Miasta rozpisało przetarg na wykonawcę strategii promocyjnej Łodzi.

od 7 lat
Wideo

Zakaz krzyży w warszawskim urzędzie. Trzaskowski wydał rozporządzenie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto