Kładka pod mostem Łazienkowskim. Powstanie przeprawa dla pieszych i rowerzystów

baw
Kładka pod mostem Łazienkowskim połączy drogę rowerową na lewym brzegu Wisły z drogą wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego. Na budowę kładki Rada Warszawy przyznała Zarządowi Dróg Miejskich 16 mln zł.

Most Łazienkowski został otwarty dla ruchu kołowego pod koniec października ubiegłego roku. Wciąż jest jednak niedostępny dla pieszych i rowerzystów. Dlatego jeszcze w trakcie prac zapadła decyzja, że wzdłuż mostu pojawi się też kładka rowerowo-piesza. Choć nie można jej było wykonać w ramach samej odbudowy przeprawy, nowy most jest przystosowany do montażu kładek podwieszonych pod główną płytą mostu, poniżej chodników.

Kładka pod mostem Łazienkowski ułatwi życie pieszym i rowerzystom

Przebieg nowej trasy rowerowej precyzuje koncepcja opracowana na zlecenie ZDM przez firmę Transprojekt-Warszawa Sp. z o.o. Pod przeprawą zostaną podwieszone dwie kładki - po północnej i południowej stronie. Po stronie śródmiejskiej połączą się one ze ścieżkami na Cyplu Czerniakowskim, zaś po praskiej - z drogą rowerową wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego.
Zarząd Dróg Miejskich planuje także dodatkową kładkę pozwalającą przejechać nad Wałem Miedzeszyńskim (po północnej stronie węzła), gdzie połączy się ona z budowaną właśnie drogą dla rowerów wzdłuż al. Stanów Zjednoczonych. Zachowana zostanie również rezerwa pod ewentualną przyszłą rampę pozwalającą dostać się na plaże i ścieżkę rekreacyjną na praskim brzegu Wisły.

Zobacz też: Korki Warszawa - zobacz, jak wygląda sytuacja na drogach

Kładka pod mostem będzie szeroka na 3,4 m. Dzięki temu, że będzie ona podwieszona poniżej pomostu przeprawy, jej nachylenia nie przekroczą 6-7 proc. Cała trasa będzie wyposażona w nowe oświetlenie.

Na budowę kładki Rada Warszawy przyznała Zarządowi Dróg Miejskich 16 mln zł. Składa się na to m.in. budowa kilkusetmetrowej stalowej konstrukcji podwieszonej pod mostem oraz przyczółków po obu stronach Wisły.

Ogłoszony przez ZDM przetarg pozwoli wybrać firmę, która zaprojektuje i wybuduje kładki. Dokumentacja projektowa powinna być gotowa jesienią 2016 r. Budowa obiektu ma się zakończyć nie później niż w listopadzie 2017 r., jednak wykonawca może zadeklarować skrócenie terminu o maksymalnie 18 tygodni (to oprócz ceny najważniejsze kryterium przetargu). Możliwe zatem, że z kładki będzie można skorzystać w sierpniu przyszłego roku.


Źródło: Naszemiasto.pl

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

k
kustosz
Fajne rozwiązanie nareszcie! Na zachodzie jest to swego rodzaju standardem i trzeba się cieszyć że w Polsce tez się pojawi. Mieszkańcy Pragi również czekają na swoją kładkę mogło to być świetne dopełnienie poprawiającej się sytuacji komunikacyjnej po prawej stronie miasta. Dzieje się tam teraz tak wiele dobrego a kładka łącząca Pragę z Karową byłaby wspaniałym dodatkiem!
Dodaj ogłoszenie