Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kładka przez Wisłę. Wybrano wykonawcę mostu pieszo-rowerowego. Wracają pytania o niezbędność inwestycji w tym momencie

Kamil Jabłczyński
Kamil Jabłczyński
Urząd m.st. Warszawy
Pod koniec lipca informowaliśmy o ogłoszonym przez miasto przetargu na kładkę pieszo-rowerową przez Wisłę. Stolica planuje wydać na ten cel ponad 100 milionów złotych. Wiemy już, że budową zajmie się Budimex, który przygotował ofertę niższą niż środki zabezpieczone na tę inwestycję przez ZDM.

Ratusz informuje, że przetarg cieszył się dużym zainteresowaniem. Na wizji lokalnej w miejscach, które połączy nowy most, spotkali się przedstawiciele aż 15 firm zainteresowanych kontraktem. Ostatecznie przedstawiono 5 ofert. Najniższa z nich opiewała na 89 milionów złotych, jeśli chodzi o cenę to ta Budimexu była drugą najkorzystniejszą, bo wynosiła 120 milionów złotych.

Projekt przeprawy został ukończony na początku 2021 r. Przygotowała go wyłoniona w międzynarodowym konkursie architektonicznym pracownia Schuessler-Plan Inżynierzy – dopracowała wszelkie detale, aby obiekt był odporny na działanie sił przyrody. Dlatego most będzie jednopoziomową przeprawą położoną na siedmiu żelbetowych podporach i będzie mieć 452 metry długości. Na moście nie będzie podziału na strefę pieszą i rowerową, znajdą się na nim także miejsca do odpoczynku. Oświetlenie obiektu zapewnią źródła światła umieszczone w balustradach. Most zostanie objęty monitoringiem.

Kładka przez Wisłę. Wybrano wykonawcę mostu pieszo-roweroweg...

Przypomnijmy, że kładka powstanie na wysokości ulic Karowej i Okrzei. To jest praktycznie w bezpośrednim sąsiedztwie Mostu Śląsko-Dąbrowskiego oraz zaledwie kilka minut drogi od Mostu Świętokrzyskiego. Ten drugi jest obecnie zdecydowanie najlepiej przystosowanym do poruszania się przez pieszych i rowerzystów. To sprawia, że nie cichną wśród wielu mieszkańców wątpliwości co do słuszności decyzji akurat o budowie kładki.

Należy także dodać, że wkrótce miasto będzie musiało zabezpieczyć pieniądze remont Mostu im. Józefa Poniatowskiego, o czym mówił Łukasz Puchalski z ZDM

Na najbliższe lata trzeba znaleźć 75 mln zł, by "zabezpieczyć konstrukcję od spodu". Konieczne będą także remonty jezdni. Oprócz tego planowane są remonty wiaduktów Trasy Łazienkowskiej, co będzie prawdopodobnie skutkowało ograniczeniami w ruchu także na moście. Oznacza to wiele utrudnień na śródmiejskich przeprawach dla kierowców oraz dla komunikacji miejskiej.

Kładka będzie alternatywą i nowym rozwiązaniem dla pieszych i rowerzystów. Oni jednak nie dominują ruchu na mostach, na których ruch będzie ograniczony lub wstrzymany. O tym jakie alternatywy i rozwiązania miasto przygotowuje dla kierowców nic nie wiadomo. Natomiast zdecydowano się na wydanie sporych pieniędzy na most pieszo-rowerowy. Wciąż pozostaje pytanie czy to odpowiedni moment na tę inwestycję.

od 12 lat
Wideo

Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto