Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Koleje Mazowieckie pokazały nowe wagony. WiFi, klimatyzacja i udogodnienia dla niepełnosprawnych na trasie Warszawa - Działdowo

Kacper Komaiszko
Kacper Komaiszko
Koleje Mazowieckie zaprezentowały pudła wagonów, jakie zasilą składy nowych pociągów FLIRT. Pierwsze, posiadające wiele udogodnień dla podróżnych pociągi na tory wyjadą jeszcze w tym roku
Koleje Mazowieckie zaprezentowały pudła wagonów, jakie zasilą składy nowych pociągów FLIRT. Pierwsze, posiadające wiele udogodnień dla podróżnych pociągi na tory wyjadą jeszcze w tym roku materiały prasowe
Koleje Mazowieckie zaprezentowały pudła wagonów, jakie zasilą składy nowych pociągów FLIRT. Pierwsze, posiadające wiele udogodnień dla podróżnych pociągi na tory wyjadą jeszcze w tym roku. Szczegóły w artykule poniżej.

Nowe pociągi Kolei Mazowieckich - jakie będą?

Koleje Mazowieckie odebrały już pierwsze pudła wagonów nowych pociągów FLIRT. Te następnie trafią do zakładu Stadler Polska w Siedlcach, gdzie zostaną zabudowane. Co znajdzie się w nowych pociągach Kolei Mazowieckich? FLIRT-y wyposażone będą w:

  • klimatyzację
  • bezprzewodowy dostęp do internetu
  • urządzenia informacji wizualno-dźwiękowej
  • monitoring
  • udogodnienia dla osób niepełnosprawnych
  • miejsce dla wózków i rowerów
  • nowoczesne toalety
  • interkom do kontaktu pasażera z maszynistą
  • defibrylatory AED

ZOBACZ TEŻ: SZOK! Nie żyje jeden z uczestników programu Sanatorium Miłości

Sanatorium Miłości. Nie żyje Cezary. Uczestnik programu miał 67 lat

Ponadto pociągi opisywane są jako nowoczesne, lekkie i energooszczędne. Na szynach osiągną maksymalną prędkość 160 kilometrów na godzinę.

ZOBACZ ZDJĘCIA NOWYCH WAGONÓW KOLEI MAZOWIECKICH

Nowe pociągi Kolei Mazowieckich – kiedy wyjadą na tory?

Pierwsze dwa, z sześciu zamówionych pojazdów, trafią na tory na przełomie listopada i grudnia bieżącego roku. Pozostałe pojazdy zostaną wprowadzone do eksploatacji do końca I kwartału roku 2020.

- Realizacja zamówienia na pierwszych sześć pociągów FLIRT przebiega zgodnie z planem. Dokonaliśmy szczegółowej weryfikacji parametrów technicznych, w szczególności wymiarów wagonów, jakości spawów, czy też grubości powłok lakierniczych. Jesteśmy zadowoleni z jakości produktu firmy Stadler – mówi Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny KM.

ZOBACZ TEŻ: Tajemnice Warszawy Centralnej. Fontanna i przestronny salon dla VIP-ów? Tego nie wiedziałeś o dworcu!

Budowę Dworca Centralnego w Warszawie rozpoczęto w 1972 r., a zakończono 5 grudnia 1975. Był to wręcz rekord prędkości w tamtych czasach. Dworzec był priorytetową inwestycją ówczesnych władz, które nie narzuciły żadnych ograniczeń finansowych, jedynie czasowe. Prace zakończono oficjalnym otwarciem dworca na przyjazd Leonida Breżniewa.

Tajemnice Warszawy Centralnej. Fontanna i przestronny salon ...

Sześć nowoczesnych pociągów trafi na trasę Warszawa – Działdowo. Wartość umowy na dostawę pojazdów opiewa na kwotę prawie 206 milionów złotych. Taka suma obejmuje nie tylko zakup wagonów, ale też usług serwisu i utrzymania składu oraz dostawę symulatora i szkolenia pracowników.


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto