Kolejna ładowarka dla eko-pojazdów
Druga ładowarka dla elektrobusów została zamontowana tuż obok przystanku Konwiktorska 03, który obecnie służy jako krańcowy dla linii 178. Prawdopodobnie stąd elektryczne autobusy nr 178 będą wyruszać na Trakt Królewski i zastąpią mniej ekologiczne pojazdy z silnikami Diesla. Pierwsza stacja do ładowania pantografowego działa od połowy 2017 roku na Mokotowie, przy pętli Spartańska, jednak obsługuje ona wyłącznie elektryczne solarisy. Ładowarka przy ul. Konwiktorskiej przeznaczona jest do ładowania baterii w autobusach Ursus.,, W najbliższym czasie zostanie podłączona i rozpoczną się testy ładowania. W zaawansowanym stadium jest również proces inwestycyjny ładowarek na pętlach: Szczęśliwice, Chomiczówka, Browarna i Wilanów" - - poinformował nas Adam Stawicki z MZA.
Warszawa liderem elektromobilności
Po Warszawie jeździ obecnie 30 autobusów elektrycznych. Pod koniec ubiegłego roku MZA poinformowało, że zakup kolejnych eko-autobusów planowany jest w latach 2019 (60 szt.) i 2020 (70 szt.). Pojazdy nabyte w ramach projektu stanowić będą 10% warszawskiego taboru. Elektryczne autobusy będą obsługiwać linie Traktu Królewskiego, a na ich krańcach planowane jest wykonanie ładowarek do ładowania szybkiego. Po zakończeniu Projektu MZA będzie dysponować łączną liczbą 160 autobusów elektrycznych, co stawia Warszawę na pozycji lidera elektromobilności.
Na Trakcie Królewskim tylko elektrobusy
Zakupione autobusy będą skierowane do obsługi linii autobusowych w ścisłym centrum miasta – na Trakcie Królewskim. Tym samym do roku 2020 z Krakowskiego Przedmieścia i Nowego Światu zniknąć mają autobusy napędzane olejem napędowym.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?