Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kolejny etap zmian w centrum Warszawy. Krucza także zostanie zwężona. Tak szeroka jest niepotrzebna - wyjaśnia ratusz

Kamil Jabłczyński
Kamil Jabłczyński
Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
Pod koniec czerwca pisaliśmy o tym jakie zmiany miasto szykuje na ulicy Kruczej, w ścisłym centrum stolicy. Władze stolicy już zapowiadają, że szeroka jezdnia Kruczej powstała w latach 50. XX wieku staje się zbędna w obliczu trwającej przebudowy tzw. placu Pięciu Rogów. Przebudowę poprzedzi jednak szczegółowa analiza komunikacyjna. Zarząd Dróg Miejskich właśnie podpisał umowę z wybranym wykonawcą.

Zawarte porozumienie dotyczy przeprowadzenia kompleksowej analizy i symulacji ruchu na ul. Kruczej, na odcinku od Al. Jerozolimskich do ul. Pięknej. Zadanie to jeszcze w tym roku zrealizuje firma Gradiens z Kielc. Analiza ma wskazać kierunek zmian na Kruczej oraz zasugerować jak zorganizować ruch na wspomnianej ulicy i jej przecznicach.

Wykonawca przeprowadzi pomiary na wszystkich skrzyżowaniach na odcinku od Al. Jerozolimskich do ul. Pięknej, a następnie opracuje makrosymulację ruchu. Pomiary zostaną wykonane w październiku i listopadzie - trzykrotnie w danej lokalizacji, w dwóch szczytach komunikacyjnych, czyli w godzinach 7:00-9:00 i 15:00-17:00. Pokażą, ile samochodów porusza się w miejscu badań.

Nowa powojenna stolica

Ulica Krucza w obecnej formie powstała w latach 50. jako główna oś nowej socrealistycznej dzielnicy centralnej. Jak wyjaśnia ratusz mimo niewielkiego znaczenia komunikacyjnego, ma szerokość aż 30-40 metrów. Należy jednak pamiętać, że jako ulica równoległa do Marszałkowskiej dla kierowców spełnia czasem funkcję alternatywy dla tej głównej arterii. Niejednokrotnie obie są zakorkowane w godzinach szczytu.

Miasto wyjaśnia jednak, że z uwagi na przebudowę placu Pięciu Rogów potoki samochodowe się zmniejszą. To wszystko jednak nie są zmiany naturalne, a będące skutkiem zmian dokonywanych przez władze Warszawy. Ciężko sobie wyobrazić, żeby Krucza w obecnym kształcie dowoziła samochody do Alej Jerozolimskich w planowanej zwężonej formie.

Jakie zmiany planuje miasto? Rewolucja zamiast ewolucji?

Środek jezdni zajmie szeroki pieszy pasaż, zacieniony wysokimi szpalerami drzew. Jak wskazuje ratusz: ruch samochodów zostanie uspokojony – co oznacza jego ograniczenie poprzez zwężenie. Pojawią się udogodnienia dla rowerzystów. Dzięki zmianie charakteru, ulica Krucza stanie się przestrzenią przyjazną dla wszystkich mieszkańców oraz miejscem sprzyjającym rozwojowi usług i gastronomii. Powstaną brakujące przejścia dla pieszych (nie sprecyzowano o jakie miejsca chodzi), infrastruktura rowerowa i zieleń.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto