Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kolejny termin otwarcia Warszawy Głównej. Pociągi mają wrócić na stację na początku przyszłego roku

Piotr Wróblewski
Piotr Wróblewski
mat. pras. / PKP PLK
Kończy się remont dawnej stacji Warszawa Główna. Pociągi wrócą w okolice ul. Towarowej na początku roku. Dotrą tu nowym wiaduktem nad linią średnicową. A sama stacja ma obsługiwać także "białe kołnierzyki" z nowego zagłębia biurowego na Woli.

Warszawa Główna to stacja kolejowa, która po II wojnie światowej była najważniejszym dworcem w stolicy. Później jej rolę przejęła Warszawa Centralna, a dworzec przy ul. Towarowej poszedł w odstawkę. Ostatni pociąg odjechał stąd w 1997 roku. Jednak wobec rozrostu pobliskiej dzielnicy biurowej oraz planowanego remontu zatłoczonej linii średnicowej kolejarze zdecydowali się przywrócić ten dworzec.

Warszawa Główna ma przejąć ruch regionalny i aglomeracyjny – czyli obsługiwać m. in. pracowników biurowców stojących przy Rondzie Daszyńskiego. Pierwsze prace rozpoczęły się w połowie 2018 roku. Miały potrwać nieco ponad rok. Komplikacje sprawiły, że termin przesunięto. Najpierw na jesień 2020, teraz na początek 2021.

Kiedy otwarcie Warszawy Głównej?

Na budowie prace trwają w najlepsze. PKP PLK, które jest inwestorem tego projektu, przewiduje, że wszystko będzie gotowe na początku 2021 roku. - Ten termin to data przywrócenia ruchu pociągów na stacji Warszawa Główna – zapewnia nas Karol Jakubowski z PKP PLK.

Kolejny termin otwarcia Warszawy Głównej. Pociągi mają wróci...

- Dlaczego prace nie zakończyły się we wrześniu? - pytamy. - Na wydłużenie tego terminu wpłynęło szereg czynników, m. in. konieczność relokacji taboru (stojącego przy stacji Warszawa Główna – red.) – odpowiada rzecznik.

Obecnie na budowie widać już dwa długie na 350 metrów perony. "Na każdym zaplanowano 4 wiaty, system informacji pasażerskiej i ławki. Przed stacją zamontowane zostaną stojaki dla rowerów oraz wyznaczone zostaną miejsca postojowe Kiss&Ride. Stacja zostanie dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się" - podają kolejarze.

Wykonawca postawił też fundamenty pod kładkę, która umożliwi dojście do stacji od strony Al. Jerozolimskich i ul. Kolejowej. Konstrukcja - jak podaje PKP - oparta na stalowych przęsłach będzie ważyła blisko 260 ton. Poza tym do stacji dojedziemy też od strony ul. Towarowej.

Następnym etapem prac będzie układanie torów i rozjazdów. Pociągi do Warszawy Głównej będą przejeżdżać wiaduktem nad linią średnicową. Prace nad nim mają zakończyć się jeszcze w tym roku. Cała inwestycja kosztuje 87 mln zł.

Na Bielanach powstaje "dżungla". To będzie nowoczesny plac z...


Zobaczcie też:

od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto