Komunikacja wizualna w sklepie i hotelu – ważny element współczesnego biznesu

Akcja specjalna Nowoczesna Firma
Spersonalizowane materiały drukowane takie jak nalepki, foldery, materiały promocyjne, to ważny element komunikacji wizualnej. Ta z kolei jest jeszcze nie w pełni docenionym narzędziem w branży hotelarskiej i restauracyjnej. Nie ulega wątpliwości, że z czasem komunikacja wizualna będzie pełniła kluczową rolę w przyciąganiu klientów. Przy użyciu kolorowych drukarek OKI z serii C800 wszystkie materiały można drukować szybko, tanio i profesjonalnie.

Nie ulega wątpliwości, że branża HoReCa, czyli skupiająca hotele, restauracje, kawiarnie, należy do tych, które najbardziej ucierpiały w wyniku ogólnoświatowej pandemii. Przedsiębiorstwa z wielu segmentów rynku bardzo boleśnie odczuwają skutki bezprecedensowej sytuacji, która nie wiadomo jeszcze jak długo potrwa. Restauratorzy i hotelarze znaleźli się w jeszcze trudniejszej pozycji niż inne branże, bo nie dość, że mają bardzo ograniczone możliwości funkcjonowania, to jeszcze powinni dokonywać inwestycji by móc zarabiać mimo wszystko. Obok koniecznych nalepek na ściany, okna, podłogi promujące dystans społeczny, restauracje i hotele, by przyciągać klientów powinny dysponować spersonalizowanymi materiałami promocyjnymi takimi jak banery wiszące i wolnostojące, karty lojalnościowe, bony, czy menu jednorazowego użytku.

Do niedawna przygotowanie wyżej wymienionych elementów w pożądanej, zindywidualizowanej formie wymagało niemałych inwestycji w postaci zlecania na zewnątrz usług projektowania i druku. Podjęcie takich działań na szerszą skalę ograniczały po pierwsze wysokie koszty (zwłaszcza w tym roku w obliczu dużo niższych zysków niż zwykle), a dodatkowo nie zawsze pełna świadomość znaczenia tego elementu dla biznesu.

Świadomość wagi komunikacji wizualnej

Świat handlu i usług podlega stałej ewolucji co między innymi przejawia się w stosowaniu rozwiązań i narzędzi pozwalających na zyskowne funkcjonowanie przedsiębiorstw. Nie ma cienia wątpliwości co do tego, że reklama jest dźwignią handlu, ani tego że skuteczne pozycjonowanie firmy w internecie na pewno pomaga w osiągnięciu sukcesu. Ale jeszcze nie tak dawno temu nikt nie słyszał o SEO, a kilka dekad temu, gdy jedynym warunkiem osiągnięcia sprzedaży było posiadania towaru na stanie, mało kto inwestował w reklamę. Świat idzie do przodu, dziś bez reklamy i promocji trudno sobie wyobrazić prowadzenie biznesu. Tak samo, za kilka lat trudno będzie sobie wyobrazić sukces firmy handlowej czy z branży HoReCa bez przygotowanej i zrealizowanej koncepcji komunikacji wizualnej. Dziś jeszcze nie wszyscy są świadomi wagi tego narzędzia, tak jak kilkanaście lat temu nie było jeszcze popytu na specjalistów od SEO.

Preferencje współczesnych konsumentów

O tym, że komunikacja wizualna będzie miała coraz większe znaczenie świadczy szereg faktów. Zna je bardzo dobrze Oki, japoński producent sprzętu drukującego, który w zeszłym roku przygotował obszerne studium dotyczące nadchodzących zmian w handlu detalicznym. Z badań wynika jednoznacznie, że spersonalizowane produkty sprzedają się lepiej i skuteczniej zapadają w pamięć klientom. Jednocześnie zaledwie 10 proc. sprzedawców deklaruje, że zrobili wszystko co możliwe w kwestii komunikacji wizualnej. To najlepiej świadczy o potencjale, jaki drzemie w tej sferze. Drugie bardzo istotne przesłanie, które potwierdza konieczność podejmowania działań w tym kierunku dotyczy samych klientów. Coraz większą ich część – a będzie ona stale rosnąć – stanowią ludzie młodzi z pokolenia millenialsów oraz jeszcze młodsi z generacji Y oraz Z. Preferencje i zachowania ludzi urodzonych od połowy lat 90. do pierwszej dekady XXI w. mają coraz większą siłę nabywczą, dlatego przy planowaniu polityki zachęcania klientów do zakupów trzeba koniecznie brać pod uwagę kryteria, którymi ci kierują się przy wyborze towaru. Wszystkie firmy zajmujące się analizą zachowań klientów są zgodne co do tego, że przedstawiciele młodych pokoleń zwracają bardzo dużą uwagę na produkty spersonalizowane. Najlepszy przykład, to imienne butelki Coca Coli w supermarketach, które przyczyniły się do pierwszego od dziesięciu lat wzrostu sprzedaży tego napoju!

Wspomniane mechanizmy wprawdzie są bezpośrednio związane z handlem detalicznym, ale przecież ci sami klienci, którzy wybierają spersonalizowane produkty w sklepie, są także klientami restauracji, kawiarni i hoteli. Dlatego przedstawiciele tej branży, szukając sposobów na sukces powinni brać pod uwagę wyniki studium Oki.

Nowe szaty materiałów drukowanych

Niewątpliwie największą przeszkodą w tworzeniu spersonalizowanych materiałów reklamowych w hotelach czy restauracjach jest konieczność zlecania ich wyspecjalizowanym firmom zewnętrznym. Podstawowym problemem są koszty, na które trudno sobie pozwolić w obecnych czasach bardzo słabej prosperity, która weryfikuje wszelkie inwestycje i nie pozwala często na te, które są najbardziej niezbędne. Jest też druga niedogodność, całkiem prozaiczna. Okolicznościowe wydruki są często pożądane z dnia na dzień i w krótkich seriach – to przecież właśnie jedna z cech spersonalizowanych materiałów.

Dziś te problemy praktycznie przestają istnieć, można je łatwo rozwiązać stosując drukarki OKI z serii C800.

Oki z serii C800 – wielkie, małe drukarki

Oki – jak dowodzi wspomniane badanie rynku detalicznego – bardzo dokładnie śledzi przyszłe trendy i z wyprzedzeniem reaguje na nie projektując urządzenia, które wychodzą naprzeciw nadchodzącym wymaganiom rynku. Najlepszym przykładem są tu nowe urządzenia z serii C800 powstałe z myślą o tworzeniu w pełni spersonalizowanej komunikacji wizualnej i materiałów marketingowych w profesjonalnej jakości. Warto zwrócić uwagę na modele C844 i C834.

Referencyjny model – Oki C844dnW (format A3) stanowi idealne rozwiązanie dla sprzedawców detalicznych, którzy chcą we własnym zakresie (na żądanie) drukować profesjonalne materiały promocyjne oraz zarządzać obiegiem dokumentów za pomocą niewielkiego urządzenia. Drukarka pozwala na wydruk na szerokiej gamie nośników od cenówek, poprzez ulotki w formatach od A6 do A3, aż do materiałów na nietypowych nośnikach o gramaturze nawet do 256g/m2 czy nośnikach wodoodpornych, odpornych na słońce i na warunki atmosferyczne. Dzięki tacy do papieru banerowego możliwy jest dwustronny druk kolorowych banerów o długości nawet do 1321 mm. Urządzenie zostało też docenione przez branżę i zdobyło dwie prestiżowe nagrody dla najbardziej innowacyjnych rozwiązań i produktów związanych z handlem: Złote Innowacje Retail 2019 oraz Innowacja Handlu 2019. Oki C844dnw drukuje z prędkością 35 stron na minutę i najwyższej jakości 1200 na 1200 dpi.

Wszystkie urządzenia z serii C800 mają wspólny mianownik – to małe, wielkie drukarki, które „sprawdziły się w boju” u najbardziej wymagających klientów z branży handlu detalicznego – doskonale sprawdzą się w firmach segmentu HoReCa. Wielkie, bo choć oczywiście można na nich drukować każdego typu dokumentację biurową, to są jednocześnie doskonałym narzędziem do tworzenia w pełni spersonalizowanej komunikacji wizualnej i materiałów marketingowych w profesjonalnej jakości w największym formacie – A3.

Każdego typu dokumentacja może być wykonywana we własnym zakresie, wręcz za pomocą kilku prostych kliknięć. Nie trzeba być specjalistą ani w zakresie obsługi sprzętu, ani w zakresie projektowania czy formatowania dokumentów, by nadać im pożądane, spersonalizowane nie tylko cechy, ale też parametry. W tym ostatnim pomaga The Design Hub - oprogramowanie do łatwego i intuicyjnego tworzenia oznakowań wspierających skuteczną komunikację wizualną. Jednocześnie są to urządzenia bardzo małe, bo choć drukują w formacie A3, to potrzebują jedynie jednej czwartej metra kwadratowego powierzchni.

Drukarki z serii Oki C800 w tandemie z The Design Hub z powodzeniem zastępują zarówno potrzebę drukowania materiałów w zewnętrznych firmach , jak też wspomagają proces projektowania. Dlatego taki sprzęt pełni funkcję partnera, który doradzi, a następnie wykona wszystko to, co jest związane z komunikacją wizualną w trzeciej dekadzie XXI w., jakże innej od minionej.

Z Oki nadążysz

Według wszelkich znaków na niebie i ziemi, w przyszłym roku, tak jak w tym, świat będzie się zmieniał w tempie, jakiego jeszcze nigdy nie doświadczyliśmy. W świecie biznesu, a zwłaszcza w segmencie HoReCa zmiany przepisów dotyczących zasad funkcjonowania mogą następować wręcz jedne po drugich. Oki, obok idealnego narzędzia w postaci drukarek z serii C800, w ramach kampanii „Adapt Today”, oferuje pakiet Business Agility o wartości do 2,2 tys. zł. Pakiet obejmuje bezpłatną, sześciomiesięczną subskrypcję usługi The Design Hub i ABBYY FineScanner Premium, zestaw nośników oraz dostęp do szablonów i grafik.

Zestawy zostały tak zaprojektowane, aby pomóc firmom z sektora HoReCa i Retail szybko dostosować komunikaty i oznakowanie do zmieniających się warunków, takich jak przestrzeganie wytycznych rządowych zapewniające bezpieczeństwo klientów i gości oraz reagowanie na zmieniające się trendy rynkowe i społeczne.

Więcej szczegółów na stronie: https://bit.ly/3oHEkZw

Wideo

Materiał oryginalny: Komunikacja wizualna w sklepie i hotelu – ważny element współczesnego biznesu - Strefa Biznesu

Dodaj ogłoszenie