Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Koncepcja rozwoju infrastruktury rowerowej w Grudziądzu. Konsultacje

Łukasz Ernestowicz
Łukasz Ernestowicz
- Kluczową sprawą jest budowa dobrego połączenia między północną i południową częścią miasta - przekonywał podczas zebrania w ratuszu Tomasz Kędzior, szef stowarzyszenia "Rowerowy Grudziądz".
- Kluczową sprawą jest budowa dobrego połączenia między północną i południową częścią miasta - przekonywał podczas zebrania w ratuszu Tomasz Kędzior, szef stowarzyszenia "Rowerowy Grudziądz". Łukasz Ernestowicz
Ewentualną budowę przeprawy promowej przez Wisłę dla rowerzystów zapowiedziano podczas konsultacji w ratuszu dotyczących rozwoju ścieżek rowerowych w Grudziądzu. Co na to cykliści? - Najbardziej zależy nam na szybkich ścieżkach - odpowiadają.

Rowerzystom na spotkaniu w urzędzie miejskim zaprezentowano mapy i założenia koncepcji rozwoju infrastruktury rowerowej w Grudziądzu. Projekt nie powalił ich na kolana. Wręcz przeciwnie: wzbudził sporo frustracji.Trzeba zamknąć luki w systemie komunikacjiNa początku zebrania o koncepcji opowiadali przedstawiciele konsorcjum firm Progres i Euro-Alians. Zaprezentowali na mapie głównie pomysły na nowe drogi rowerowe w Grudziądzu - m. in. na ul. Lotniczej, Rapackiego, Dworcowej i Hallera, Piłsudskiego, Kalinowej i al. 23 Stycznia.- Te trakty miałyby wypełnić luki w systemie komunikacji rowerowej w Grudziądzu - wskazywał projektant Rafał Polakowski. - Proponujemy też stworzyć drogi na osiedlach Lotnisko i Mniszek oraz ścieżki, które poprzecinałyby las komunalny.Nowością i zaskoczeniem jest pomysł utworzenia przeprawy promowej przez Wisłę dla rowerzystów i pieszych, który wstępnie został pozytywnie przyjęty przez władze miasta. Taka przeprawa mogłaby stać się dodatkową atrakcją Grudziądza.Po prezentacji głos oddano rowerzystom, których na konsultacje przybyło raptem kilkunastu. - Przede wszystkim chcę zwrócić uwagę, że my tu w przeważającej części nie rozmawiamy o drogach rowerowych a o chodnikach - zauważył mężczyzna w okularach. - Bo to, co państwo nam proponujecie to w większości trakty pieszo-rowerowe, na których pierwszeństwo mają piesi. Jeśli kolejne drogi mają wyglądać tak, jak Wiślana Trasa Rowerowa, to szkoda o tym gadać.Kluczową kwestią jest oś północ-południeWizjonerski pomysł przeprawy promowej nie porwał rowerzystów, którzy zauważyli, że teraz najbardziej potrzebne są im szybkie, nieprzerywane arterie rowerowe.- Kluczową sprawą jest budowa dobrego połączenia między północną i południową częścią miasta - przekonywał Tomasz Kędzior, szef stowarzyszenia "Rowerowy Grudziądz". - Niepotrzebne są nam wszędzie ścieżki rowerowe, na każdej ulicy.Rowerzyści domagają się także dołączenia do tworzonej koncepcji podstawowych zasad budowy ścieżek rowerowych, na podstawie których budowane byłyby kolejne drogi.- Proponuję też aby przy tworzeniu kolejnych ścieżek wzorować się na tych, które powstały przy ul. Konstytucji 3 Maja - dodał Tomasz Kędzior. - Tam Zarząd Dróg Miejskich wykonał bardzo dobrą robotę.Dokumentację koncepcji można ściągnąć ze strony Zarządu Dróg Miejskich - Koncepcja rozwoju infrastruktury rowerowej. Wszelkie uwagi do projektu można - do 19 października - przesyłać urzędnikom na adres: [email protected]

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto