Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Koniec prac na Kasprzaka. Pierwsi kierowcy pojechali nowo oddanymi jezdniami. Wkrótce ruszy też tramwaj

Martyna Konieczek
Martyna Konieczek
To już końcowy etap przygotowań do uruchomienia nowej linii tramwajowej na Woli
To już końcowy etap przygotowań do uruchomienia nowej linii tramwajowej na Woli UM Warszawa
W poniedziałkowy poranek, 5 lutego, pierwsi kierowcy pojechali nowo oddanymi jezdniami ulic Kasprzaka i Redutowej. Kursują tu już również autobusy linii 105 i 167. Natomiast ruch tramwajowy na nowej trasie na Woli zostanie zainaugurowany za kilka tygodni. Termin otwarcia będzie zależał od pogody, jednak stołeczny ratusz podał już wstępną datę. Szczegóły poniżej.

Budowa tramwaju na Woli. Kierowcy pojechali Kasprzaka i Redutową

Zakończyły się prace drogowe przy trasie tramwajowej na ul. Kasprzaka. Jeszcze w weekend wykonawca, firma Strabag, malował linie i ustawiał nowe znaki. W poniedziałek, 5 lutego, wprowadzona została docelowa organizacja ruchu. Oznacza to, że na odcinku od ulicy Redutowej do Skierniewickiej zakończyły się utrudnienia dla kierowców. Na węźle łączącym ulice: Wolską, Kasprzaka i Redutową dostępne są już wszystkie pasy ruchu. Otwarta została także nowa północna jezdnia ulicy Kasprzaka - wzdłuż wybudowanego torowiska.

Także w poniedziałek, 5 lutego rano otwarta została wschodnia jezdnia ulicy Redutowej – prowadząca w stronę ulicy Jana Olbrachta. To koniec utrudnień także w tym miejscu. Czynne są już obie jezdnie Redutowej.

Autobusy na stałej trasie

Ulicą Kasprzaka jeżdżą już również też autobusy linii 105 - na trasie w kierunku pętli os. Górczewska oraz 167 - do Starego Bemowa/Fortu Bemowo. Pasażerowie nadal korzystają z przystanków tymczasowych - dwóch na Redutowej (Reduta Wolska 57 i 58) oraz na Kasprzaka - PKP Wola (Kasprzaka) 51. Tak będzie do odwołania.

Kiedy ruszą tramwaje?

Udostępnienie ul. Kasprzaka oraz fragmentu ul. Redutowej dla kierowców i pojazdów WTP to jeden z ostatnich etapów budowy nowej trasy tramwajowej na Woli. Gotowe są praktycznie wszystkie elementy nowego połączenia - do ułożenia zostały ostatnie metry torów u zbiegu ul. Wolskiej i Goleszowskiej. Pierwsze tramwaje pojadą tędy prawdopodobnie już w lutym. Powstało tu zielone torowisko - to aż 2,5 km „dywanu” z rozchodnika - przekazał stołeczny ratusz.

Jak podkreślili urzędnicy, termin otwarcia ruchu tramwajowego będzie zależał od pogody, ale powinno nastąpić to nie później niż 25 marca. Jest to termin zakończenia budowy wynikający z umowy.

Ostatnie utrudnienia

Trwają jeszcze prace na skrzyżowaniu ulicy Wolskiej z Elekcyjną i Ordona. Dla kierowców oznacza to, że na Ordona nadal mają jeden pas - w każdym kierunku. Ulicą Wolską w stronę Redutowej samochody jadą dwoma pasami, a z trzeciego skręcają w Elekcyjną. Nie można pojechać w lewo w Ordona. Od strony alei Prymasa Tysiąclecia dojazd na Odolany jest możliwy ulicą Kasprzaka do Ordona. Za skrzyżowaniem na Wolskiej nadal są dwa pasy, a na wysokości nowej jezdni Kasprzaka dochodzi do nich trzeci. Zamknięty jest także jeden pas jezdni ulicy Wolskiej w kierunku Bemowa, pomiędzy Redutową a Sowińskiego. Dwa pasy pozostają przejezdne.

Rowerzyści nie skorzystają jeszcze z nowych dróg wybudowanych po północnej stronie ulic Wolskiej i Kasprzaka – trzeba tu dokończyć prace przy przejazdach na skrzyżowaniach z ulicami Redutową i Wolską. Do momentu uruchomienia linii tramwajowej piesi będą korzystali z naziemnego przejścia przez ulicę Wolską przy ulicy Redutowej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto