Koniec przejazdów Warszawskiej Masy Krytycznej! Aktywiści zaczęli współpracę z miastem

Redakcja
Koniec przejazdów Warszawskiej Masy Krytycznej? Aktywiści zaczęli współpracę z miastem Paweł Tymiński
Po 14 latach działania Warszawska Masa Krytyczna kończy przejazdy po mieście. Teraz aktywiści stawiają na współpracę z miastem.

Blokowanie ulic w piątkowy wieczór i wielki manifest: „Chcemy ścieżek rowerowych”. Tak działa Warszawska Masa Krytyczna. Okazuje się, że wrześniowy przejazd będzie ostatnim w ich 14-letniej działalności. Aktywiści zmieniają sposób działania.

Po przejeździe czeka na was niespodzianka, zapowiadali rowerzyści podczas ostatniego wakacyjnego przejazdu. Okazuje się, że Warszawska Masa Krytyczna kończy przejazdy po mieście. Teraz będzie funkcjonować w inny sposób. „Warszawska Masa Krytyczna się zmienia - zamiast cyklicznych przejazdów ulicami miasta, stawia na współpracę z miastem oraz edukację rowerzystów” – czytamy na ich Facebooku.

Następnie działacze podsumowują swoje dokonania i tłumaczą, że od czasu pierwszego przejazdu (a w sumie było ich 150) w Warszawie wybudowano setki kilometrów ścieżek rowerowych. Wspominają o rowerze miejskim Veturilo, o którego uruchomienie zabiegali, o stojakach rowerowych i dokumencie nazwanym „standardy rowerowe”, który reguluje kwestie związane z cyklistami i infrastrukturą w Warszawie.

Warszawska Masa Krytyczna przyznaje, że na ich decyzję miał wpływ Łukasz Puchalski, pełnomocnik rowerowy, a także dyrektor Zarządu Dróg Miejskich. To z nim spotkali się cykliści podczas sierpniowego przejazdu. „Obie strony zgadzają się, że konsekwentna realizacja Programu Rozwoju Tras Rowerowych spełnia podstawowy cel Masy Krytycznej - zapewni sieć spójnych, bezpiecznych i wygodnych tras rowerowych. Dużym wyzwaniem jest nadal edukacja rowerzystów i promowanie jazdy rowerem w codziennym transporcie. Dlatego, chcemy wykorzystać aktywność i doświadczenie Masy Krytycznej do wspólnych działań na tym polu” – piszą aktywiści.

Nie znaczy to, że w Warszawie nie będzie już wspólnych przejazdów rowerowych. Masa Krytyczna pojawi się okazjonalnie przy okazji rocznicy Powstania Warszawskiego czy świąt. W przyszłym roku promowana będzie także akcja „Rowerowy Maj”, podczas której zachęca się uczniów do przejeżdżania do szkoły na rowerze. Warszawska Masa Krytyczna nie przestaje działać, ale zmienia sposób walki o prawa cyklistów w stolicy. Oznacza to, że zmiany w mieście idą w dobrym kierunku, a Warszawa staje się coraz bardziej przyjazna rowerzystom.

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

E
Ewa
Teraz Masę Krytyczną będą musieli zorganizować piesi przechodnie, dla których miejsca na chodnikach czasami nie starcza ,szczególnie w Śródmieściu starsze osoby są zmuszone do przemykania się i manewrowania między wszechobecnymi i nieznającymi litości , rowerzystami.
j
jolajola1
Proszę uważnie przeczytać komunikat - WMK nie kończy przejazdów przez miasto. Zmienia ich formułę na weekendową, okazyjną.
Dodaj ogłoszenie