W zeszłym roku Ströer rozpoczął wymianę nośników reklamowych, które wzbudziły liczne kontrowersje. Firma skonsultowała zmiany z metrem, które komentowało to w ten sposób: - to inicjatywa operatora reklam, który chce ujednolicić i dostosować nośniki do współczesnych wymogów. Natomiast warto nadmienić, że wynajem powierzchni reklamowych na infrastrukturze transportu zbiorowego to powszechny na całym świecie sposób na obniżenie kosztu przewozów dla użytkowników.
Koniec "reklamozy" w metrze? Warszawa przekazała nowe wytycz...
Zmiany się jednak nie przyjęły. Miasto zdecydowało się na kontrole. Podczas konferencji prasowej zorganizowanej na antresoli stacji Metra Świętokrzyska zastępczyni prezydenta Warszawy, Renata Kaznowska, poinformowała o zakończeniu audytu ratusza w metrze i jego efektach.
Wśród nowych wytycznych znalazły się takie kwestie jak:
- redukcja o prawie 1000 m2 przestrzeń zajętych ścian zatorowych względem pierwotnej koncepcji,
- musi zostać zachowana czytelność nazwy stacji,
- liczba nowych nośników nie może być większa niż przed modernizacją,
- zakaz montażu reklam w środkowej części ścian zatorowych – reklamy będą mogły być umieszczane tylko na skrajnych elementach ścian,
- zakaz montażu na szybach i innych elementach przezroczystych,
- maksymalne wymiary mają zostać dostosowane do estetyki poszczególnych stacji,
- natężenie oświetlenia zmniejszone do poziomu akceptowalnego przez maszynistów i pasażerów.
Dodatkowo w przypadku trzech stacji poczyniono indywidualne ustalenia. Na stacji Centrum reklamy między filarami mogą znaleźć się w co trzecim prześwicie. Przy okazji zmian Ströer chciał aby wielkie podświetlane reklamy znalazły się na całej długości stacji między wszystkimi kolumnami. W przypadku stacji Ursynów i Służew prowadzone jest postępowanie związane z wpisane mozaik, znajdujących się na ścianach zatorowych, do ewidencji zabytków. Montaż reklam będzie uzależniony zatem od tego jak zakończy się ten proces. Urzędnicy szacują, że z metra względem obecnego stanu zniknie około 50 nośników.
Wymiana do wakacji
Jak zapowiedział prezes Metra Warszawskiego, Jerzy Lejk, nośniki w miejscach nielegalnych, względem nowych wytycznych, zostaną zlikwidowane. - Stanie się to do do wakacji. Mamy zapewnienie, że zostały zamówione nowe nośniki i są gotowe ekipy do ich wymiany - tłumaczył. Co ciekawe, umowa z firmą Ströer prawdopodobnie zostanie przedłużona. Na jakich warunkach?
Firma miałaby w wymianę nośników zainwestować 20 milionów złotych, dodatkowo zapewnić wpływy nie mniejsze niż z tytułu ostatniej umowy, doliczając do tego waloryzację. - Obecnie przychody z reklam w Warszawskim metrze to około 22 milionów złotych rocznie. Z kolei obecny miesięczny czynsz to 1 mln 94 tys. - dodaje. Aktualnie obowiązująca umowa obowiązuje do 331 października br. Szykowana nowa umowa ma obowiązywać 3 kolejne lata. Witold Urbanowicz przedstawił także jedną w wizualizacji wcześniejszego projektu nowych nośników - na stacji Centrum.
Jak przebiegał proces zmian nośników na większe na początku roku i z jakimi spotkało się to komentarzami, przypominamy w tekście poniżej
Paweł Szrot ostro o "Zielonej Granicy"."To porównanie jest uprawnione"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?