Koniec tanich biletów kupowanych z wyprzedzeniem. PKP zmienia zasady promocji
Niższe ceny na przejazdy pociągami ekspresowymi PKP Intercity (m.in. Pendolino) nie zależą już od wyprzedzenia z jakim kupimy bilet, ale od obłożenia pociągu. Spółka wprowadziła rozszerzoną ofertę Promo, która zastąpiła trzy dotychczasowe - Super Promo, Promo i Wcześniej. Zgodnie z wcześniejszą promocją, jeśli kupiliśmy bilet miesiąc przed podróżą, mogliśmy zaoszczędzić 30 proc. podstawowej ceny. Teraz będziemy musieli rezerwować miejsce w połączeniach o mniej popularnych godzinach i terminach (np. planować podróż w środku tygodnia).
Na nową ofertę składa się pięć poziomów cenowych: Super Promo, Promo Plus, Promo 30 (bilety tańsze o 30% od ceny bazowej), Promo 20 (tańsze o 20%) i Promo 10 (tańsze o 10%). Przewoźnik będzie zarządzać liczbą promocyjnych biletów w poszczególnych progach cenowych w zależności od popytu, a więc np. w zależności od dnia przejazdu, relacji, klasy wagonu czy momentu zakupu.
Zobaczcie też: SKM Warszawa. Pierwszy z najdroższych w historii pociągów jest gotowy. Impuls 2 przewiózł pasażerów. Tak wygląda w środku
Spontaniczne podróże coraz popularniejsze?
Skąd taka zmiana? PKP argumentuje, że dzięki temu bilety na mniej popularne połączenia będą dłużej dostępne w promocyjnych cenach.
Do tej pory, na mniej niż 7 dni do odjazdu pociągu nie obowiązywały już progi promocyjne z oferty Wcześniej. Obecnie to się zmienia - jeśli w danym pociągu nadal będzie dużo wolnych miejsc, bilety promocyjne będą mogły być wciąż dostępne - tłumaczy Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity.
Przewoźnik pokazuje również wyniki badania przeprowadzonego na jego zlecenie, zgodnie z którym blisko 60 proc. Polaków jest otwartych na spontaniczne wyjazdy, rezerwowane z co najwyżej kilkudniowym wyprzedzeniem. Ponad połowa (52 proc.) respondentów wybrałaby wyjazd pociągiem w mniej popularnym terminie, np. w środku tygodnia (wtorek - czwartek), jeśli cena biletu byłaby znacząco niższa. Jedynie co szósty badany nie uznaje niższych cen za wystarczającą zachętę do podróży.
Do tej pory często zachęcaliśmy pasażerów do wcześniejszego planowania podróży. Widzimy jednak, że w ostatnim czasie zmienił się znacząco sposób planowania wyjazdów. Nasi pasażerowie coraz częściej decydują się na podróż spontaniczne, nawet w środku tygodnia zachęceni korzystnymi ofertami. Idziemy więc z duchem czasu - powiedział Gontarz.
Zobaczcie też: „Babcia” w oryginalnym malowaniu wróci na tory. Warszawiacy znów będą mogli pojechać pociągiem z lat 60.
Pasażerowie niezadowoleni. ''Wymyślili droższą promocję''
Jak czytamy na Facebooku PKP Intercity pod komunikatem o nowej ofercie Promo, pasażerowie nie są zadowoleni ze zmian.
- Ładnie to wam wyszło, czyli pogarszacie ofertę tanich biletów pod przykrywką poprawy.
- Nie wierzę, że był jakikolwiek sondaż i nie wierzę, że ktokolwiek, kto to wymyślił, rzeczywiście jeździ pociągami.
- To jakiś absurd. (...) Pod płaszczykiem wyjścia frontem do klienta wprowadza się po prostu podwyżkę.
- Powiedzcie od razu, że zabieracie też możliwość kupna tanich biletów dla tych którzy lojalnie i z dużym miesięcznym wyprzedzeniem kupowali u was bilety, bo o tych co planują podróż z wyprzedzeniem już widzę że zapomnieliście.
- Wymyślili droższą promocję.
Osoby spontanicznie podróżujące - co w ostatnim czasie ze względu na pandemię często się zdarza - rzeczywiście mogą zdobyć tanio bilety. Jednak podróżni planujący wyjazdy, szczególnie te weekendowe, obejmujące wyjazd w piątek, a powrót w niedzielę, mogą się spodziewać, że bilety będą droższe niż przed zmianą zasad promocji.
Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?