Nie lada sztuką jest przekazać - w sposób przystępny i atrakcyjny - zagadnienie naukowe „nienaukowej” publiczności przy wykorzystaniu niewielkich rekwizytów, w ciągu zaledwie trzech minut. Jednak takie właśnie zadanie mają uczestnicy, którzy chcą walczyć o najwyższą stawkę w konkursie. Ci, którzy potrafią zainteresować nauką, unikając rutyny wykładowych sal i naukowego żargonu, dostaną za swój wysiłek 30 tys. zł na cele naukowe i 5 tys. zł na dowolny cel.
- Kryteria oceny występujących opierają się na „trzech C”. Dla jury liczy się CONTENT (treść, merytorycznie poprawna pod względem naukowym), CLARITY (jasność, pozwalająca na zrozumienie prezentowanego zagadnienia przez osobę niezajmującą się daną dziedziną) i CHARISMA (charyzma prezentera lub prezenterki oraz sposób zaprezentowania badań)” – mówi Karolina Szymańska-Migut z Centrum Nauki Kopernik.
FameLab to światowy format – od swoich narodzin podczas Cheltenham Science Festival w 2004 roku stał się jednym z najważniejszych światowych konkursów z zakresu komunikacji naukowej. Obecnie konkurs organizowany jest w 20 krajach na całym świecie. Wziąć w nim udział mogą studenci ostatnich lat, doktoranci, badacze naukowi i inne osoby, pracujące nad wykorzystaniem nauk przyrodniczych, ścisłych, technicznych, czy rolniczych.
Film trzeba przesłać na adres: [email protected]; formularz rejestracyjny znajdziecie TUTAJ
Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?