Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kontrola klimatyzacji w komunikacji miejskiej. Są kary dla przewoźników

baw
ZTM kontroluje działanie klimatyzacji w stołecznej komunikacji
ZTM kontroluje działanie klimatyzacji w stołecznej komunikacji Ewelina Wójcik
Od czerwca do 12 sierpnia pracownicy Zarządu Transportu Miejskiego przeprowadzili ponad 2,3 tys. kontroli klimatyzacji w stołecznych autobusach i tramwajach. Stwierdzili prawie 300 uchybienia w autobusach, a do 10 sierpnia br. na przewoźników zostały nałożone kary w wysokości ponad 120 tys. zł.

FORMUŁKA PATRONATÓW:


Jeśli jesteś zainteresowany patronatem naszemiasto.pl – napisz pod adres [email protected]
Jeśli chciałbyś zrobić projekt niestandardowy z naszemiasto.pl – napisz pod adres [email protected]


Kontrola klimatyzacji w komunikacji miejskiej

Pracownicy Zarządu Transportu Miejskiego regularnie sprawdzają działanie klimatyzacji w pojazdach komunikacji miejskiej. Obecnie 78 proc. autobusów i 47 proc. tramwajów to pojazdy klimatyzowane. Kontrole przeprowadzane są na pętlach. Polegają one na elektronicznym pomiarze temperatury wewnątrz pojazdu oraz sprawdzeniu nawiewu z „kratek” klimatyzacji. Sprawdzane jest także, czy systemy chłodzenia posiadają aktualne certyfikaty i czy są odpowiednio serwisowane.

Od 1 czerwca do 12 sierpnia przeprowadzono 2 364 kontroli w autobusach i tramwajach. Pracownicy ZTM odnotowali w autobusach 294 uchybienia (21 w autobusach obsługiwanych przez ITS Michalczewski, 85 w autobusach spółki Mobilis, 22 w autobusach Miejskich Zakładów Autobusowych i 166 w pojazdach obsługiwanych przez PKS Grodzisk Mazowiecki). Do 10 sierpnia na przewoźników nałożono kary finansowe w wysokości ponad 120 tys. zł. Kontrole klimatyzacji będą kontynuowane.

Zobacz także: Upały w Warszawie i na Mazowszu: ograniczenia w dostawach prądu, pogoda, temperatury [INFORMATOR]

Informacje o niesprawnej klimatyzacji można zgłaszać za pośrednictwem Miejskiego Centrum Kontaktu 19115. Informacje o pojazdach, w których nie działała klimatyzacja można przekazywać do Zarządu Transportu Miejskiego także za pośrednictwem strony internetowej ZTM. W zgłoszeniu należy podać czas i miejsce zdarzenia, numer linii oraz numer taborowy. Następnie informacja jest przesyłana do właściwego przewoźnika, który jest zobowiązany do wyjaśnienia sytuacji. Jeśli pasażer – przekazując informacje o niewłaściwie działającej klimatyzacji – poda swoje dane personalne i adresowe, jego zgłoszenie będzie traktowane jako oficjalna skarga, na którą otrzyma pisemną odpowiedź.


od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto