Akcja spotu promującego kampanię rozgrywa się w lesie, na terenie rumowiska. Grupa młodych planuje przeskoczyć rowerami nad kilkumetrową przepaścią. Jeden z kolegów uprzedza ich i spycha własny rower w przepaść. W wyniku uderzenia o ruiny rower rozpada się na części. Młodzi ludzie ze strachem w oczach obserwują, co zdarzyłoby się, gdyby zdecydowali się oddać skok. Chwilę później wszyscy dziękują koledze, że ostrzegł ich przed nieodpowiedzialnym zachowaniem.
Reżyserem spotów jest Bartosz Konopka, który w 2010 roku nominowany był do Oskara za krótkometrażowy film dokumentalny "Królik po berlińsku". – Spot ma zadanie w przystępny sposób uświadomić młodym osobom, że niebezpieczeństwo może zdarzyć się w każdej chwili. Przypomina, że liderem grupy, wcale nie musi być ten największy i najsilniejszy. Szacunek przyjaciół zdobywa się przede wszystkim podejmując mądre i odpowiedzialne decyzje – przekonuje sam Konopka.
Spot wspierany jest przez kilkudziesięciosekundowe filmy przedstawiające młode osoby w potencjalnie niebezpiecznych sytuacjach. Każdy posiada alternatywne zakończenie historii.
- Okazje do wykazania się odwagą, czy wręcz bohaterstwem pojawiają się w najmniej oczekiwanych chwilach. Nie trzeba jednak szklanej kuli, żeby wiedzieć, że skok na płytką wodę może skończyć się tragicznie, a palenie ogniska w lesie jest najczęstszą przyczyną pożarów. Warto mieć w sobie wewnętrzną gotowość, na to, żeby powiedzieć "STOP!" – mówi Marek Michalak, Rzecznik Praw Dziecka.
Kreację przygotowała agencja Telescope. Zdjęcia wykonał Radek Polak. Filmy do internetu zrealizował Kombinat Medialny. Za produkcję odpowiedzialny jest Mojo Films.
Źródło: TVN24/x-news
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?