Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Korki w Warszawie. Stolica w czołówce najbardziej nieprzejezdnych miast w Polsce

Redakcja
1. al. Marszałka Józefa Piłsudskiego
1. al. Marszałka Józefa Piłsudskiego Krystian Dobuszyński
Korki wydłużają podróż przez Warszawę aż o 31 procent. Stolica kolejny raz uplasowała się wysoko w rankingu najbardziej zakorkowanych miast w Polsce. Jak podaje Business Insider, najgorzej jeździ się w Łodzi. Więcej o raporcie, który powstał w oparciu o dane TomTom Traffic Index przeczytacie poniżej.

Czasy, gdy ze względu na pandemię koronawirusa przejazd przez największe polskie miasta odbywał się płynnie odeszły już do przeszłości. W 2020 roku pandemia spowodowała spadek natężenia ruchu we wszystkich polskich miastach w skali roku średnio o 5 proc., zaś w godzinach szczytu nawet o 15 proc.. Tak wynikało z opublikowanego na początku roku raportu TomTom Traffic Index. Największy, roczny spadek zatłoczenia na polskich drogach zanotowano w Poznaniu (o 13 proc.), w Warszawie i Krakowie (o 9 proc.).

Jednak wraz z coraz powszechniejszym powrotem do stacjonarnego trybu pracy, na nasze ulice powróciły korki. Firma ILF Consulting Engineers Polska w oparciu o dane TomTom Traffic Index przygotowała zestawienie najbardziej zakorkowanych miast.

Z zestawienia wynika, że najbardziej zatłoczone ulice są w Łodzi. W tym mieście korki wydłużają czas przejazdu aż o 42 proc.

Ranking najbardziej zatłoczonych miast w Polsce.
Zestawienie pokazuje, o ile wydłuża się czas podróży w porównaniu do sytuacji, gdy ruch na drodze jest najmniejszy z możliwych:

  • Łódź - 42 proc.
  • Kraków - 36 proc.
  • Wrocław - 35 proc.
  • Poznań - 31 proc.
  • Warszawa - 31 proc.

W samej Warszawie do najbardziej zakorkowanych ulic należą:

  • Puławska,
  • Al. Jerozolimskie,
  • Wawelska
  • al. Marszałka Józefa Piłsudskiego

Zdaniem ekspertów dużym problemem mającym wpływ na sytuację drogową w największych polskich miastach jest dobór inwestycji w transport zbiorowy, który odpowiadałby potrzebom miast. Autorzy opracowania wskazali, że zależy on od kilku czynników, takich jak powierzchnia miasta, liczba mieszkańców, liczba pasażerów korzystających z usług komunikacji zbiorowej czy uwarunkowania terenowe.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto