Aby pokazać Brytyjczykom jak łatwo oddają dostęp do swoich danych osobom postronnym, firma Cifas, zajmują się ochroną danych osobowych przeprowadziła prosty eksperyment. Każdy z gości kawiarni, który polubił jej profil na Facebooku otrzymywał darmową kawę i ciastko. W czasie gdy beztroscy klienci "lajkowali" kawiarniany profil, pracownicy Cifas przeglądali ich profile, odczytując z nich podstawowe "dane wrażliwe", jak adres, nazwę banku z którego korzystają, imiona rodziców i członków rodziny. Następnie, pracownicy kawiarni dzielili się tą wiedzą, na szczęście tylko z osobami, których dotyczyły "wykradzione dane". Zobacz jak prosto można było dowiedzieć się wszystkiego na temat brytyjskich internautów:
Taka inwigilacja była możliwa jedynie dla tego, że żadna z "inwigilowanych" osób nie zmieniła ustawień bezpieczeństwa swojego konta.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?