Kratownica, rowkowane płytki i... przesmyk przez krzaki. ZDM testuje nowe rozwiązania, mające poprawić bezpieczeństwo

Radzim GaudentyZaktualizowano 
Czerwona kratownica na Okkopowej w reojnie ulicy Wolność ZDM
W Warszawie wzrasta ruch rowerowy, co powoduje, że w wielu miejscach dochodzi do niebezpiecznych zdarzeń czy też konfliktów pomiędzy pieszymi a cyklistami. Zarząd Dróg Miejskich testuje trzy nowatorskie rozwiązania, które mają oznaczyć skale tych zjawisk. Jakie? Więcej w artykule poniżej.

Jak wyraźnie widać po ulicach Warszawy, ruch rowerowy coraz bardziej się intensyfikuje. To powoduje, że coraz częściej dochodzi do wypadków z udziałem pieszych i cyklistów, w miejscach, w których ich "szlaki" się krzyżują lub pokrywają. Dlatego też równolegle do rozbudowy sieci ścieżek rowerowych odseparowanych od jezdni z tradycyjnymi zabezpieczeniami, Zarząd Dróg Miejskich pilotażowo testuje trzy nowe rozwiązania mające poprawić warunki koegzystencji obu grup uczestników ruchu. Można je napotkać w trzech miejscach stolicy.

Na ul. Okopowej, w rejonie ul. Wolność, miejsce przecięcia ciągu dla pieszych ze ścieżką rowerową oznaczono czerwoną kratownicą. Ma ona wskazać obu grupom użytkowników, że w tym miejscu należy zachować szczególną ostrożność.

Na ul. Waryńskiego, w rejonie stacji metra Politechnika i ul. Nowowiejskiej, popularna droga dla rowerów krzyżuje się tutaj z chodnikami, na których zawsze jest dużo pieszych wysiadających z metra, tramwajów i autobusów. Tutaj przed przejściami dla pieszych zamontowano specjalne rowkowane płytki - przejechanie po nich, według ZDM, ma dodatkowo zwrócić uwagę cyklistów na sytuacje na drodze.

Mandaty rowerowe 2019 Warszawa. Policja rusza na polowanie. ...

Trzecie rozwiązanie jest testowane na Polu Mokotowskim, w miejscu, gdzie ścieżka rowerowa przecina aleję parkową. Kilkanaście metrów przed tym skrzyżowaniem drogę dla rowerów zwężono o 50 cm z każdej strony. Dodatkowo po jej obu stronach dosadzone będę nowe krzaki. Po co? By "stworzyć efekt wizualny, uprzedzający o zbliżaniu się do przecięcia z chodnikiem".

- Wszystkie wprowadzone zmiany są pilotażem. W każdej z trzech lokalizacji prowadzimy badania zachowań pieszych i rowerzystów, tak aby można było ocenić wpływ zmian na sytuację w danym miejscu - informuje ZDM - Od wyników tych badań uzależniona jest decyzja o dalszym stosowaniu pilotażowych rozwiązań.

CZYTAJ TAKŻE: Rowerostrada w Warszawie za 30 mln zł w końcu gotowa. Największa inwestycja rowerowa w stolicy do dyspozycji mieszkańców

Rowerostrada w Warszawie za 30 mln zł w końcu gotowa. Najwię...

Trasy rowerowe, Warszawa. Gdzie wybrać się na przejażdżkę? [PRZEGLĄD]

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3