Okazuje się, że najbardziej oblegane są północne stacje I linii czyli te od Młocin do Słodowca (powyżej 25 proc.), co oczywiście nie dziwi, bowiem dojazd do centrum miasta z tych okolic właśnie metrem jest najszybszy, najwygodniejszy i najsensowniejszy. Im bliżej centrum, tym ciemnoniebieski kolor oznaczający duże nasilenie podróżnych blaknie (10 proc.), by znowu nabrać na sile w okolicach południowych stacji, a także Bemowa.
A jak jest z prawą stroną miasta? Oczywiście na niebiesko świecą się tereny, do których dociera druga linia, czyli Praga Północ i część Targówka oraz Białołęki (16 proc.). Pozostałe części Warszawy z tej strony odnotowują raczej znikome zainteresowanie podziemną koleją, poza Wawrem. Ale tutaj łatwo się domyśleć, że mieszkańcy tej okolicy korzystają chętnie z transportu kolejkami SKM lub KM, po czym przesiadają się do metra.
Mapa powstała na podstawie Warszawskiego Badania Ruchu 2015.
Zobacz też: Sześć lat temu rozpoczęła się budowa drugiej linii metra. Jak wyglądają teraz prace?
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?