Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Którędy przebiegnie Obwodnica Śródmiejska? Ratusz ogłasza przetarg

Piotr Wróblewski
Którędy przebiegnie Obwodnica Śródmiejska? Ratusz ogłasza przetarg
Którędy przebiegnie Obwodnica Śródmiejska? Ratusz ogłasza przetarg Piotr Mizerski
Ratusz ogłosił przetarg na projekt wschodniego odcinka obwodnicy. Wszystkie plany i dokumenty zostaną przedstawione w 2018 roku. Wtedy najwcześniej rozpocznie się budowa.

Obwodnica Śródmiejska miała powstać już kilkanaście lat temu. Jej zadaniem miałoby być rozładowanie ruchu w centrum miasta, a także "wydzielenie ścisłego centrum Warszawy, w którym w sposób znaczący zostanie uprzywilejowana komunikacja zbiorowa wraz z ograniczeniem dostępności obszaru centrum Warszawy dla ruchu samochodowego. By zrealizować to zadania konieczne jest zbudowanie ciągu obwodowego klasy GP (głównej ruchu przyspieszonego), który pozwoli na ominięcie centrum miasta w ruchu wewnętrznym międzydzielnicowym. " - podaje Stowarzyszenie Integracji Społecznej Komunikacji (SISKOM).

Od dawna gotowa była część południowa, czyli Trasa Łazienkowska. Dostosowano także odcinek północny, który biegnie przez most Gdański i wyremontowane w 2007 roku rondo Starzyńskiego. Gotowa jest również część zachodnia, jednak tamten odcinek wymaga dodatkowych zmian: stworzenia tunelu pod rondem Radosława i "Kercelakiem" oraz opracowanie bezkolizyjnego przejazdu przez plac Zawiszy na Ochocie.

Największym etapem prac, koniecznym do zamknięcia Obwodnicy Śródmiejskiej jest jednak tzw. Obwodnica Pragi. Obiecywana od co najmniej 10 lat trasa z różnych przyczyn jest dalej w fazie projektowania. Obecnie Ratusz ogłosił jednak przetarg na opracowanie koncepcji przejazdu od ronda Żaba na Targówku, do ronda Wiatraczna na Pradze. Stosowne dokumenty trzeba dostarczyć do 25 listopada. Po wyłonieniu zwycięzcy, wykonawca ma 30 miesięcy na przygotowanie wszystkich elementów potrzebnych do rozpoczęcia budowy.

Największy problem to wytyczenie odpowiedniej trasy. W tym celu przeprowadzana zostanie analiza funkcjonalno-ruchowa na podstawie której rozpatrywane będą poszczególne warianty. Nie zapomniano także o transporcie publicznym. Jak informuje Ratusz "W projekcie drogi przewidziane będą rozwiązania w zakresie węzłów i skrzyżowań, które ułatwią ruch pieszy pomiędzy przystankami różnych środków komunikacji publicznej. W szczególności dotyczy to rejonu ronda Wiatraczna (tramwaj, autobus, w przyszłości metro) i ul. Radzymińskiej (kolej, autobus, metro)."

W sumie firma która wygra przetarg, opracuje trzy warianty trasy. Co istotne, każdy nich ma uwzględniać stację metra w rejonie ronda Wiatraczna. Według planów odnogi południowej II linii ma tam stanąć stacja C24 - Rondo Wiatraczna. Niestety powstanie ona nie szybciej niż w 2025 roku, bo do tej pory nie ma planów finansowania tej inwestycji. Obwodnica Pragi, poza metrem, ma uwzględniać estakady w miejscach przecięcia tras kolejowych oraz przystanki autobusowe. Wieloletnia perspektywa finansowana przewiduje, że trasa zostanie wybudowana do końca 2021 roku.


Jeśli jesteś zainteresowany patronatem naszemiasto.pl – napisz pod adres [email protected]
Jeśli chciałbyś zrobić projekt niestandardowy z naszemiasto.pl – napisz pod adres [email protected]


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto