- Zaprojektowano go, aby wprowadzić jednolity system zarządzania ruchem kolejowym na terenie Unii Europejskiej. W praktyce ma to wyglądać tak, że na terenie Unii pociągi będą mogły poruszać się bez zatrzymywania na granicach i zmiany lokomotyw lub maszynistów - opowiada Mirosław Siemieniec, PKP Polskie Linie Kolejowe.Pierwszym odcinkiem na Opolszczyźnie wyposażonym w ten system, będzie kolejowa trasa E 30 łącząca Opole z Wrocławiem. Otwarto już oferty w przetargu, który ma wyłonić firmę wykonawczą. Inwestycja może kosztować ponad 100 milionów złotych, a PKP chce, aby ERTMS funkcjonował na całym odcinku linii Legnica - Wrocław - Opole.Wprowadzenie systemu (datę poznamy po rozstrzygnięciu przetargu) spowoduje również, że podróż pomiędzy Opolem a Wrocławiem stanie się bezpieczniejsza, a w przyszłości być może także szybsza.Dziś pociągi do lub z Wrocławia mogą już jeździć z maksymalną prędkością 160 kilometrów na godzinę. Dzięki wprowadzeniu systemu ERTMS ta prędkość mogłaby teoretycznie wzrosnąć nawet do 200 km na godz.Montaż nowego systemu sterowania ruchem nie wpłynie na bieżący ruch pociągów.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?