Linia S3, która łączy ze sobą Radzymin oraz Warszawę biegnie obecnie przez Legionowo, Żerań, Pragę, dworzec Gdański, Wolę, Rakowiec i Służew, kończąc na przystanku Lotnisko Chopina. Codziennie trasą tą podróżuje wielu mieszkańców nie tylko stolicy, ale także okolicznych miast, z uwagi na fakt, iż w godzinach szczytu to jeden z najszybszych i najwygodniejszych środków komunikacji.
Nic więc dziwnego, że gdy internet obiegła informacja o zmianach na linii, mieszkańcy szybko zareagowali zbiórką podpisów pod specjalną petycją. - Zwracamy się z wnioskiem o utrzymanie linii S3 (Radzymin - Lotnisko Chopina) na trasie obwodowej. Połączenie przez Dworzec Gdański bardzo spodobało się mieszkańcom i cieszy się ogromnym, stale rosnącym powodzeniem - czytamy w piśmie, które można poprzeć w serwisie Petycje Online.pl. Pod wspominaną petycją podpisali się działacze m.in. Stowarzyszeń Nowy Żoliborz, Lepszy Służewiec, Wola Mieszkańców, Ochocianie, czy Inicjatywa Wspólna Wola.
Rzeczywistość jest jednak nieco bardziej skomplikowana. -nie ma żadnych planów w zakresie likwidacji linii S3 i z całą pewnością będzie ona kursowała nadal. od 15 grudnia 2019 roku pociągi SKM linii S3 zostały skierowane na trasę objazdową przez stację Warszawa Gdańska i tzw. linię obwodową jedynie czasowo. Jest to związane z budową przez zarządcę infrastruktury, spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe, nowego przystanku Warszawa Targówek zlokalizowanego pomiędzy stacjami Warszawa Wschodnia i Warszawa Praga. Po zakończeniu realizacji wspomnianych prac zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, pociągi SKM linii S3 po prostu wrócą na swoją dotychczasową trasę, przez dalekobieżną linię średnicową i stację Warszawa Centralna - wyjaśnia rzecznik SKM Kamil Migała.
Jak przyznaje rzecznik Szybkiej Kolei Miejskiej, do SKM nie trafiły żadne sygnały odnośnie ewentualnych próśb mieszkańców. Być może także dla tego, że to nie SKM powinno być adresatem takich petycji. Linia S3 kursuje zmienioną trasą jedynie w ramach “trybu awaryjnego”. - Wynika to z ustaleń zawartych pomiędzy zarządcą infrastruktury (spółką PKP Polskie Linie Kolejowe), organizatorem transportu na terenie stołecznej aglomeracji (Zarządem Transportu Miejskiego) oraz Szybką Koleją Miejską. - tłumaczy Migała. Oznacza to, że aby wniosek mieszkańców doszedł do skutku, zgodę muszą wyrazić jeszcze PKP oraz ZTM. A na to będziemy musieli jeszcze poczekać.
Zobaczcie też:
Protest w obronie Parku Śląskiego i drzew w Chorzowie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?