Grupa Orbis, której strategicznym partnerem jest AccorHotels zawarła umowę franczyzy na hotel Mercure Sosnowiec z Glare Global Sourcing Faruque sp.j.
Pierwszy markowy hotel w Sosnowcu od lat
Mercure Sosnowiec zostanie otwarty w 2022 roku i będzie pierwszym markowym hotelem w tym mieście. Ma dysponować 120 pokojami dla gości. Będzie to zupełnie nowa inwestycja, która powstanie w miejscu starego budynku szkoły zawodowej, przy ul. Teatralnej, w centrum Sosnowca.
Atutem hotelu ma być właśnie lokalizacja — zaledwie 450 m od Dworca Głównego, przy centrum handlowym, w pobliżu głównych arterii komunikacyjnych i w bliskiej odległości do centrum Katowic. Oprócz 120 pokoi w hotelu znajdzie się̨ restauracja, sky bar, powierzchnia konferencyjno-bankietowa oraz usługi Spa.
Omar Faruque to konsul honorowy Bangladeszu. Mieszka w Sosnowcu i tu jest współwłaścicielem popularnej restauracji. Kupił budynek po dawnej szkole przy ulicy Teatralnej od miasta. Zapłacił za niego 2,4 mln zł.
- Cieszę się, że razem z Grupą Orbis i AccorHotels stworzymy nowoczesny hotel dla podróżujących zarówno biznesowo, jak i i turystycznie. Nie ukrywam, iż wybrałem tę markę, ponieważ spodobał mi się koncept hotelu Mercure Kraków Stare Miasto. Z uwagi na centralną lokalizację hotelu w Sosnowcu, poszukiwałem silnej, wystandaryzowanej marki, należącej do międzynarodowej sieci, ale na tyle elastycznej abym mógł stworzyć hotel z elementami, na których mi zależy. Ten hotel będzie nie tylko świetną bazą dla gości biznesowych, ale i adresem, pod którym znajdą się nowe, ciekawe koncepty restauracyjne. — tłumaczy Mohammed Omar Faruque, franczyzobiorca.
Sosnowiec ma potencjał biznesowy
- Sosnowiec posiada potencjał biznesowy - jest jednym z głównych miast wchodzących w skład aglomeracji górnośląskiej i jest bardzo dobrze skomunikowany z resztą kraju. Bardzo się cieszymy, że wybór padł na markę Mercure - znaną i rozpoznawalną markę w Europie i na świecie. – dodał Gilles Clavie, Prezes Zarządu i dyrektor generalny Orbis S.A.
Sieć hoteli Mercure to znane i rozpoznawalne na całym świecie hotele grupy AccorHotels kategorii średniej (midscale). Każdy hotel Mercure jest inny i inspirowany lokalną kulturą w ponad 770 lokalizacjach położonych w 61 krajach. Mercure to jedyna marka hoteli klasy średniej łącząca siłę międzynarodowej sieci gwarantującej wysoką jakość z ciepłą atmosferą typową dla hoteli zakorzenionych w lokalnej społecznoci.
Kiedyś był tu hotel Orbisu
Przypomnijmy, od połowy lat siedemdziesiątych w Sosnowcu działał hotel Orbisu. Trzygwiazdkowa Aria, przy ulicy Kresowej została jednak definitywnie zamknięta dla gości w 2012 roku. W sierpniu tego właśnie roku hotel opuścili ostani goście. W 2016 roku budynek zburzono. Grupa Orbis sprzedała teren z zastrzeżeniem, ze w tym miejscu nie może już powstać żaden obiekt hotelowy. teren kupił właściciel pobliskiego salonu samochodowego.
TAK WYGLĄDA HOTEL MERCURY W KRAKOWIE
Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce i w Europie Wschodniej oferująca 21 000 pokoi w ponad 130 hotelach. Orbis jest wyłącznym licencjodawcą marek AccorHotels w 16 krajach w tym w Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Czechach, Estonii, na Litwie, Łotwie, w Macedonii, Mołdawii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i na Węgrzech. Hotele działają pod markami Sofitel, MGallery by Sofitel, Pullman, Novotel, Mercure, adagio, ibis, ibis Styles i ibis budget. Rozpoznawalne na świecie marki gwarantują jakość usług o zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne 1-gwiazdkowe.
Od 1997 roku Orbis SA jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Strategicznym inwestorem Orbisu jest AccorHotels, wiodący na świecie operator hotelowy
POLECAMY PAŃSTWA UWADZE:
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.