Metro na Bemowo. Radni przeciwni cięciu tras autobusów po otwarciu nowych stacji

Martyna Konieczek
Martyna Konieczek
ZTM
Udostępnij:
Wraz z otwarciem nowych stacji drugiej linii metra - Ulrychów i Bemowo - Zarząd Transportu Miejskiego chce skrócić trasy kilku autobusów. Radni Woli przeciwstawiają się tym zmianom, szczególnie planom cięcia tras linii 171 i 190. Proponują, by ewentualne zmiany - jeśli ostatecznie musiałoby do nich dojść - nie były wprowadzane w dniu otwarcia nowych stacji metra, a po kilku miesiącach, kiedy mieszkańcy przyzwyczają się do korzystania z podziemnej kolejki. Szczegóły poniżej.

Wkrótce zakończy się budowa dwóch stacji metra po lewej stronie Warszawy. Zarząd Transportu Miejskiego chce powiązać uruchomienie stacji Ulrychów i Bemowo ze zmianami tras autobusów: 109, 149, 154, 167, 171, 190 i 201. Takie rozwiązanie wzbudziło sprzeciw radnych Woli, którzy we wtorek, 17 maja, przyjęli w tej sprawie uchwałę.

Zaproponowane zmiany budzą niepokój mieszkańców, którzy przyzwyczaili się do korzystania z konkretnych rozwiązań komunikacyjnych - tłumaczył Kamil Giemza, przewodniczący klubu Koalicji Obywatelskiej w radzie dzielnicy. Jego zdaniem Warszawa powinna przykładać szczególną uwagę do wygody transportu miejskiego. - Zarząd Transportu Miejskiego nie może patrzeć tylko przez pryzmat kosztów transportu, wtedy bowiem powstanie ryzyko odpływu użytkowników komunikacji zbiorowej.

Największy sprzeciw budzą plany skrócenia 171 i 190. 171 jeździ dziś z Chomiczówki, przez Wolę na Torwar, stanowiąc także połączenie dla wielu kibiców piłki nożnej i siatkówki. Druga prowadzi z osiedla Górczewska przez całe miasto, aż do Centrum Handlowego Marki. Po zmianach pierwsza miałaby stać się linią lokalną i łączyć Chomiczówkę ze stacją metra Bemowo. Kursowanie przegubowców 190 zostałoby skrócone do pętli Znana.

Doceniamy pozytywne zmiany, jakie niesie za sobą rozbudowa II linii metra, nie możemy się jednak zgodzić na ucinanie tras autobusów, które dają możliwość seniorom i rodzicom z dziećmi wygodnego dojazdu, bez konieczności przesiadania się, do takich instytucji jak szpitale, OPS, wolski Ratusz czy placówki oświatowe - powiedział Adam Matusik, przewodniczący Komisji Ładu Przestrzennego i Nieruchomości.

Zdaniem radnych istotne jest też, żeby zmiany nie były wprowadzane w dniu otwarcia nowych stacji metra, a po kilku miesiącach, kiedy mieszkańcy przyzwyczają się do korzystania z podziemnej kolejki.

Jeżeli decyzja o pozostawieniu wszystkich linii byłaby niemożliwa proponujemy, aby ze zmianami wstrzymać się przynajmniej do momentu zdobycia wiarygodnych danych o przejazdach mieszkańców po otwarciu linii metra - podsumowała Ewa Statkiewicz, przewodnicząca rady dzielnicy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jakie znaczenie ma wejście Finlandii i Szwecji do NATO

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie