Metro na Bemowo - budowa schodzi na poziom -1
Prace toczą się w miejscu, gdzie zlokalizowany będzie szyb startowy dla maszyn drążących tunele. W przeciwieństwie do budowanych wcześniej odcinków, na Bemowie szyb startowy znajduje się w komorze torów odstawczych, za stacją Powstańców Śląskich. To stamtąd tarcze rozpoczną drążenie pierwszego i najkrótszego odcinka tego fragmentu linii M2.
Zobaczcie w naszej galerii postępy prac na stacji C04 Powstańców Śląskich oraz C05 Ulrychów:
Tarcze na pierwszym etapie prac do pokonania będą miały zaledwie 137 metrów – pod skrzyżowaniem ulic Powstańców Śląskich i Górczewskiej do korpusu stacji C04. Następnie tarcze będą drążyły kolejne odcinki tuneli, aż do torów odstawczych, za stacją Księcia Janusza - poinformował ratusz.
Zobaczcie też:
Na obu placach budowy trwają też intensywne prace związane ze zbrojeniem oraz betonowaniem kolejnych sekcji stropu górnego. W korpusie komory torów odstawczych dobrze widoczne są otwory technologiczne, przez które do szybu startowego zostaną włożone tarcze TBM. Otwory technologiczne w innych częściach stropu służą do wybierania urobku z niższych poziomów stacji, tamtędy także transportowane są na dół maszyny, sprzęt i materiały służące budowie stacji i tuneli metra.
Zobaczcie też:
Przypominamy, że na styku Woli i Bemowa powstaje najkrótszy odcinek linii M2. Składa się on z dwóch i pół kilometra tuneli oraz stacji Ulrychów i Powstańców Śląskich. Wykonawcą tej inwestycji jest turecko-włoskie konsorcjum Gülermak-Astaldi, które otrzyma za swoją pracę 959 mln zł.
Zobaczcie też:
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?