Docelowo, ze stacji Powstańców Śląskich do centrum będziemy jechać ok. 14 minut.
TBM na Bemowie
Dziś (27 lipca 2020 r.) ruszyło drążenie tuneli ba Bemowie, na zachodnim odcinku II linii metra. Tuż po godzinie 8:30 do prac ruszyła tarcza Krystyna. Do wydrążenia ma najkrótszy (ok. 137 m) odcinek tunelowy, łączący komorę torów odstawczych z korpusem stacji pod skrzyżowaniem ulic Górczewskiej i Powstańców Śląskich. Maszyna musi przebić się do stacji C4 Bemowo, po drugiej stronie skrzyżowania. Następnie w ruch pójdzie druga tarcza Elisabetta, która rozpocznie drążenie tunelu południowego 10 sierpnia. Na styku Woli i Bemowa powstaje najkrótszy odcinek linii M2. Składa się on ponad 2,5 kilometra tuneli oraz dwóch stacji: C05 - roboczo nazwanej "Ulrychów" - położonej w ciągu ul. Górczewskiej i C04 "Powstańców Śląskich" zlokalizowanej w pobliżu skrzyżowania ulic Górczewskiej i Powstańców Śląskich. Za stacją C04 będą się znajdować tory odstawcze dla pociągów metra. Prace wykonuje konsorcjum spółek Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (lider) i Astaldi S.p.A. Wykonawca na zrealizowanie inwestycji wartej 959 249 940,00 zł ma czas do listopada 2021 roku.
ZOBACZ zdjęcia z drążenia tuneli na Bemowie
Tarcza TBM skrawa ziemię i jednocześnie obudowuje tunel betonowymi prefabrykatami. Po zakończeniu drążenia, tunel jest gotowy do prowadzenia w nim prac związanych z układaniem torowiska oraz montażem systemów.
W czerwcu br. kilkuset tonowe tarcze TBM - Krystyna i Elisabetta - na Bemowie zostały opuszczone do komory startowej stacji Powstańców Śląskich. Zanim jednak zniknęły w wąskim otworze technologicznym, przemierzyły kilkudziesięciometrową trasę, podwieszone do ogromnego dźwigu do zadań specjalnych. Na poziomie -2 czekało je jeszcze precyzyjne ustawianie w betonowych kołyskach. Maszyny skrawające będą pracowały 24 godziny na dobę. Jedynym warunkiem dla zatrzymania pracy jest problem z napotkanym podłożem lub z samą maszyną czy też wymiana ostrzy tnących. Tarcza TBM jest w pełni zmechanizowana, jednak jej pracę nadzoruje 12-osobowa załoga, która pracuje na cztery zmiany. Do napędu TBM służy 16 par siłowników hydraulicznych.
Zobaczcie też:
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?