Metro na Bródnie. Raport z budowy kolejnych stacji M2
Na Bródnie powstają aktualnie 3 kolejne stacje II linii metra. Są to: C19 (roboczo nazywana "Zacisze") pod ul. Figara przy skrzyżowaniu z ul. Codzienną, C20 "Kondratowicza" przy skrzyżowaniu ul. Malborskiej i ul. Kondratowicza oraz C21 "Bródno" przy skrzyżowaniu ul. Kondratowicza i Rembielińskiej. Jak przebiegają prace na północno-wschodnim odcinku budowy? Jak informuje miasto - na stacji Kondratowicza gotowych jest już większość ścian szczelinowych. Z kolei na Bródnie rozpoczęły się prace przy budowie poziomu -1 przyszłej stacji. Ku końcowi zmierzają także prace przy ścianach szczelinowych na Zaciszu.
Takie zaawansowanie robót oznacza, że wykonawca może już rozpocząć przygotowania TBM-ów – maszyn, które będą drążyć tunele – do transportu na budowę tego odcinka M2 - przekazał stołeczny ratusz.
Wyżej wymienione stacje zostaną połączone ponad czterema kilometrami tuneli. Za ostatnią ze stacji powstanie również wielka hala służąca do zawracania i postoju pociągów. Pod dachem znajdzie się aż 11 torów. Kontrakt przewiduje także budowę trzech wentylatorni. Wykonawca, tj. konsorcjum firm Gulemark i Astaldi na realizację projektu ma 36 miesięcy. Umowa z miastem opiewa na kwotę dokładnie 1 397 895 000 zł.
Metro na Bemowie. Trwają przygotowania do wykopu
Równolegle trwa budowa stacji: C04 "Powstańców Śląskich" i C05 "Ulrychów" na Bemowie. Z relacji urzędników wynika, że wielkimi krokami zbliżają się pierwsze prace związane z wykopami. - Zanim jednak budowa zejdzie pod ziemię, należy przebudować wszystkie podziemne instalacje oraz wykonać ściany szczelinowe, słupy i barety - czytamy w komunikacie. Te roboty na Ulrychowie zostały już zakończone. Teraz wykonawcy pracują nad wzmocnieniem gruntu, a w najbliższych tygodniach rozpoczną głębienie stacji.
Z kolei na budowie stacji "Powstańców Śląskich" trwają prace przy budowie ścian szczelinowych. Przebudowie ulegają także instalacje podziemne. Tego rodzaju roboty zostały już zakończone w rejonie bemowskiego ratusza i robotnicy wrócili na główny plac budowy, gdzie powstają tory odstawcze.
Wykonawca na zrealizowanie projektu wartego 959 249 940,00 zł ma czas do listopada 2021 roku.
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?