Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Metro na Bródnie. Budowa zeszła pod ziemię. Raport z budowy kolejnych stacji II linii metra

Kacper Komaiszko
Kacper Komaiszko
fot. Metro Warszawskie
- Na budowie bródnowskiego odcinka linii metra M2 rozpoczęło się wybieranie ziemi spod stropu przyszłej stacji. Niebawem budowa zejdzie pod poziom gruntu - poinformowały władze miasta. Mieszkańcy poznali aktualny raport z budowy metra na Bródnie oraz Bemowie. Wykonawcy inwestycji mogą już rozpocząć przygotowania maszyn, które będą drążyć tunele. Szczegóły w artykule poniżej.

Metro na Bródnie. Raport z budowy kolejnych stacji M2

Na Bródnie powstają aktualnie 3 kolejne stacje II linii metra. Są to: C19 (roboczo nazywana "Zacisze") pod ul. Figara przy skrzyżowaniu z ul. Codzienną, C20 "Kondratowicza" przy skrzyżowaniu ul. Malborskiej i ul. Kondratowicza oraz C21 "Bródno" przy skrzyżowaniu ul. Kondratowicza i Rembielińskiej. Jak przebiegają prace na północno-wschodnim odcinku budowy? Jak informuje miasto - na stacji Kondratowicza gotowych jest już większość ścian szczelinowych. Z kolei na Bródnie rozpoczęły się prace przy budowie poziomu -1 przyszłej stacji. Ku końcowi zmierzają także prace przy ścianach szczelinowych na Zaciszu.

Takie zaawansowanie robót oznacza, że wykonawca może już rozpocząć przygotowania TBM-ów – maszyn, które będą drążyć tunele – do transportu na budowę tego odcinka M2 - przekazał stołeczny ratusz.

Wyżej wymienione stacje zostaną połączone ponad czterema kilometrami tuneli. Za ostatnią ze stacji powstanie również wielka hala służąca do zawracania i postoju pociągów. Pod dachem znajdzie się aż 11 torów. Kontrakt przewiduje także budowę trzech wentylatorni. Wykonawca, tj. konsorcjum firm Gulemark i Astaldi na realizację projektu ma 36 miesięcy. Umowa z miastem opiewa na kwotę dokładnie 1 397 895 000 zł.

Metro na Bemowie. Trwają przygotowania do wykopu

Równolegle trwa budowa stacji: C04 "Powstańców Śląskich" i C05 "Ulrychów" na Bemowie. Z relacji urzędników wynika, że wielkimi krokami zbliżają się pierwsze prace związane z wykopami. - Zanim jednak budowa zejdzie pod ziemię, należy przebudować wszystkie podziemne instalacje oraz wykonać ściany szczelinowe, słupy i barety - czytamy w komunikacie. Te roboty na Ulrychowie zostały już zakończone. Teraz wykonawcy pracują nad wzmocnieniem gruntu, a w najbliższych tygodniach rozpoczną głębienie stacji.

Z kolei na budowie stacji "Powstańców Śląskich" trwają prace przy budowie ścian szczelinowych. Przebudowie ulegają także instalacje podziemne. Tego rodzaju roboty zostały już zakończone w rejonie bemowskiego ratusza i robotnicy wrócili na główny plac budowy, gdzie powstają tory odstawcze.

Wykonawca na zrealizowanie projektu wartego 959 249 940,00 zł ma czas do listopada 2021 roku.


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto