Drążenie ostatniego 650 metrowego odcinka tunelu metra po wschodniej stronie zajmie około miesiąca. TBM Anna właśnie ruszyła ze stacji Zacisze w stronę szybu przy stacji Trocka.
Po zakończeniu prac przy drążeniu tunelu przez TBM Annę, obie tarcze zostaną wydobyte na powierzchnię, zdemontowane i przewiezione w częściach do zaplecza technicznego budowy przy ul. Marywilskiej. Po serwisie zostaną wykorzystane przy budowie ostatniego odcinka linii M2 na Bemowie.
Prace w tunelu
Tunel metra zaraz po wydrążeniu wygląda jak betonowa tuba, która ma przekrój koła. Pierwszym elementem, jaki powstaje zaraz po demontażu taśmociągu i rur (są potrzebne do obsługi tarcz TBM) jest wylanie podłogi tunelu. To właśnie tam będą układane warstwy wibroizolacji, a następnie torowisko. Wykonawca tego odcinka właśnie rozpoczął prace w tunelach pomiędzy stacjami Bródno i Targówek.
Równolegle toczą się prace na trzech stacjach: C19 Zacisze, C20 Kondratowicza i C21 Bródno.
Prawie gotowy jest już peron stacji Kondratowicza, na poziomie -1 trwają intensywne prace wykończeniowe; wykonawca rozpoczął też montaż pierwszych instalacji, m.in. wentylacyjnej i elektrycznej. Na zewnątrz stacji widać zadaszenia wyjść, wylewane są też pierwsze pochylnie schodów. Podobnie jest na stacji Bródno, jednak - z racji o wiele większych gabarytów - równolegle do prac wykończeniowych prowadzone są roboty przy płycie dennej torów odstawczych za stacją.
Na stacji Zacisze wykonawca zasypał już prawie cały korpus stacji. Dla mieszkańców oznacza to, że sąsiedztwo budowy będzie mniej uciążliwe, a większość prac będzie toczyć się pod ziemią.
Zobaczcie też:
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?