Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Metro na Bródno. Trwa układanie torów na północno-wschodnim odcinku II linii podziemnej kolejki

Joanna Postrzednik
Joanna Postrzednik
Metro na Bródno. Trwają intensywne prace przy budowie wschodnio-północnego odcinka II linii metra w Warszawie. Obecnie montowane jest torowisko między stacjami Bródno i Kondratowicza. Szczegóły poniżej.

Metro na Bródno

Budowa metra na Bródno nabiera tempa. Trwają intensywne prace na wschodnio-północnym odcinku II linii podziemnej kolejki. Montowane jest torowisko między stacjami Bródno i Kondratowicza. - Budowa torowiska w tunelach metra to skomplikowany proces. Po wydrążeniu tunelu ma on przekrój koła. Dlatego najpierw należy wybetonować płaskie powierzchnie, tzw bankiet dolny („podłogę” tunelu) i boczny, który będzie pełnił funkcję korytarza technologicznego. Te prace były wykonywane już na początku roku - opisuje Anna Bartoń, rzeczniczka prasowa warszawskiego metra. Według harmonogramu zakończenie budowy tego odcinka planowane jest w II połowie 2022 roku.

Beton pod ciśnieniem

Dopiero po "wypoziomowaniu" tunelu można przystąpić do budowy właściwego torowiska, które składa się ze zbrojenia, warstw wibroizolacyjnych, specjalnych bloczków mocujących oraz szyn. Najpierw układana jest warstwa wibroizolacji, następnie zbrojenie, a na nim montowane są bloczki z uchwytami na szyny. Po przymocowaniu do nich szyn całość jest regulowana z dokładnością do 1 mm, by następnie torowisko można było zalać betonem. Po zakończeniu budowy całego torowiska na odcinku będzie ono jeszcze szlifowane.

- Jeszcze w tym miesiącu wykonawca będzie betonował układany właśnie odcinek torów pomiędzy stacjami Bródno i Kondratowicza. Po drążeniu samego tunelu, jest to najważniejszy etap prac w tunelach budowanego metra - przekazuje rzeczniczka.

Finał w 2022

Równolegle do budowy torowiska, prowadzone są prace instalacyjne na trzech stacjach; Bródno, Kondratowicza i Zacisze. W częściach stacji, gdzie w przyszłości będzie znajdować się zaplecze techniczne, montowane są instalacje wentylacyjne, elektryczne i sanitarne. Na stacjach widać docelowe biegi schodów stałych i przygotowane pochylnie schodów, wkrótce rozpocznie się montaż schodów ruchomych.

Przypomnijmy, że Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20 „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej i Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączą je ponad cztery kilometry torowiska. Za ostatnią stacją powstaje również komora torów odstawczych, która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Prace wykonuje konsorcjum firm Gulermak i Astaldi za 1,398 mln zł.

Zobaczcie też:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto