Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Metro na Targówek w sierpniu? Budowa przebiega sprawnie, wkrótce odbiory

Piotr Wróblewski
Piotr Wróblewski
Szymon Starnawski
Metrem na Targówek przejedziemy jeszcze w wakacje? W tunelu trwają ostatnie testy przed rozpoczęciem odbiorów. „Jesteśmy dobrej myśli” - mówi wykonawca prac. Wygląda na to, że w sierpniu przejedziemy nową częścią kolei podziemnej.

Metro coraz bliżej. Kończy się warty ponad miliard złotych kontakt na budowę kolei podziemnej. Wykonawca – włoska firma Astaldi – jest już przygotowany na odbiory. W tej chwili trwają ostatnie testy przed przekazaniem infrastruktury miastu.

- Następuje integracja systemów centralnego i wschodniego odcinka II linii metra. Wkrótce zostaną one połączone tak, by stanowiły jedną linię - mówi Mateusz Witczyński, rzecznik Astaldi, wykonawcy wschodniego odcinka II linii metra. Czy termin zakończenia prac (11 maja) zostanie dotrzymany? - Na razie jesteśmy o to spokojni – słyszymy.

W czasie testów, które potrwają od 27 kwietnia do 5 maja pociągi na centralnym odcinku II linii metra będą jeździły wahadłowo po obu torach między stacjami Rondo Daszyńskiego a Stadion Narodowy. Stacja Dworzec Wileński będzie w tym czasie zamknięta.

Kiedy otwarcie metra na Targówek?

- Zgodnie z kontraktem 11 maja upływa termin zakończenia prac budowlanych. Następnie rozpocznie się faza odbiorów, która potrwa kilka miesięcy – mówi Anna Bartoń, rzecznik metra. Kilka lat temu, na odcinku bielańskim, odbiory trwały trzy miesiące. Tyle samo według ekspertów powinien być odbierany tunel na Targówek. Pamiętajmy jednak, że centralny odcinek (w 2015 roku) był sprawdzany przez pół roku. Wszystko przez usterki.

- Po 11 maja wkroczymy w fazę odbiorów, a następnie wystąpimy do WINB-u [Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego – red.] o uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Gdy je otrzymamy będziemy mogli otworzyć ten odcinek dla pasażerów - dodaje Bartoń. Jeśli nic nie stanie na przeszkodzie w sierpniu powinniśmy przejechać II linią metra na wschód.

W sumie, wschodnio-południowy odcinek, składa się z 3,2 km tunelu, trzech wentylatorni oraz trzech stacji:

  • C16 Szwedzka (ul. Szwedzka z ul. Strzelecką)
  • C17 Targówek Mieszkaniowy (ul. Pratulińska z ul. Ossowskiego)
  • C18 Trocka (ul. Trocka z ul. Pratulińską).

Budowa rozpoczęła się w lutym 2016. Koszt 1,066 mld zł.

Budowa II linii metra, stacja Targówek Mieszkaniowy, grudzień 2018

Metro na Targówku. Przeszliśmy tunelem między stacjami. Wkró...

Metro na Woli

Nieco później oddane zostanie metro na Woli. Tam buduje turecki Gülermak, który wyprzedza zatwierdzony harmonogram, jednak opóźnienie, które powstało już na początku kontraktu nie pozwala na „dogonienie” odcinka na Targówku. - Trzy kolejne stacje zamkniemy jeszcze w tym roku i przystąpimy do odbiorów. To będzie przełom listopada i grudnia. Pasażerowie pojadą na początku roku, zimą 2020 - mówił nam wiceprezydent Robert Soszyński.

POLECAMY TEŻ:


od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto