Metro na Wolę. Montują złote ściany i zielone trójkątne sufity. Coraz bliżej zakończenia prac. Kiedy otwarcie?

Piotr Wróblewski
Piotr Wróblewski
Zaktualizowano 
Na Wolę, w okolice ul. Księcia Janusza, dojechało metro. W pociągu na razie byli tylko zaproszeni goście, ale najpóźniej w kwietniu odcinek powinien zostać otwarty. Za półtora miesiąca kończy się budowa. Wszystko przebiega zgodnie z planem. Potem czekać będziemy jedynie na odbiory. Szczegóły poniżej.

Metro na Wolę. Kiedy otwarcie?

Pierwszy pociąg z pasażerami przejechał aż do stacji C8 Płocka, która zamyka budowany własnie zachodni odcinek II linii metra. W wagonikach znalazł się prezydent Trzaskowski, wykonawcy inwestycji oraz dziennikarze. Niedawno w tunelu włączono już napięcie na trzeciej szynie, co oznacza, że mogły rozpocząć się testy pociągów.

- Mamy nadzieję, że cała budowa zakończy się w listopadzie. Przewidujemy dopuszczenie tego odcinka do użytkowania w marcu lub kwietniu przyszłego roku. Oczywiście budowa metra będzie kontynuowana zarówno w przypadku II linii, jak i III linii, gdzie zaczynają się prace koncepcyjne - powiedział Rafał Trzaskowski.

Metro na Wolę. Montują złote ściany i zielone trójkątne sufi...

- Jesteśmy na ostatnim etapie prac. Instalujemy ostatnie ściany zatorowe i sufity. Odtwarzane są również ulice: Kasprzaka, Płocka i Górczewska. Na półtora miesiąca prace na tym odcinku powinny zostać zakończone - mówi nam Bartosz Sawicki, rzecznik firmy Gülermak, wykonawcy tego odcinka II linii metra.

Podczas testowego przejazdu dobrze widać było budowane stacje na Woli. Pierwsza (patrząc od Ronda Daszyńskiego) Płocka wyglądem nawiązuje do przemysłowego dziedzictwa Woli, a przede wszystkim do zakładów im. Kasprzaka. Na peronach montowane są charakterystyczne ściany koloru złotego, a także miedziany sufit. Ta stacja robi zdecydowanie największe wrażenie.

Następna - Młynów - jest najmniej zaawansowana, jeśli chodzi o wygląd peronów. Wyłaniają się już jednak białe i błękitne elementy wykończenia, które - jak słyszymy - mają nawiązywać do pobliskiego Parku Moczydło. Ostatnim przystankiem na nowym, zachodnim odcinkiem drugiej nitki jest stacja Księcia Janusza wyróżniająca się sufitem wyłożonym charakterystycznymi zielonymi, trójkątnymi panelami. Mają one nawiązywać do dawnych ogrodów Ulrychów. Pasażerowie mają czuć się jakby spacerowali "wzdłuż szpaleru drzew".

Zachodni odcinek II linii metra buduje turecka firma Gülermak. Powstanie 3,4 km podziemnych tuneli oraz trzy stacje: Płocka (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; Młynów (C07) pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz Księcia Janusza (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Umowę podpisano we wrześniu 2016 roku. Gülermak za budowę kolei podziemnej otrzyma 1,148 mld zł.

POLECAMY TEŻ:


Wideo

Komentarze 2

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Dlaczego Trocką, Szwedzką i Targówek Mieszkaniowy zrobiono na odwal się, wszystkie tak samo wyglądają🤔 a drugi brzeg od Daszyńskiego to każda inna?

G
Gość

No i ceny mieszkan w górę zarowno do wynajmu jak i do sprzedaży

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3