Metro na Wolę. Kiedy otwarcie?
Pierwszy pociąg z pasażerami przejechał aż do stacji C8 Płocka, która zamyka budowany własnie zachodni odcinek II linii metra. W wagonikach znalazł się prezydent Trzaskowski, wykonawcy inwestycji oraz dziennikarze. Niedawno w tunelu włączono już napięcie na trzeciej szynie, co oznacza, że mogły rozpocząć się testy pociągów.
- Mamy nadzieję, że cała budowa zakończy się w listopadzie. Przewidujemy dopuszczenie tego odcinka do użytkowania w marcu lub kwietniu przyszłego roku. Oczywiście budowa metra będzie kontynuowana zarówno w przypadku II linii, jak i III linii, gdzie zaczynają się prace koncepcyjne - powiedział Rafał Trzaskowski.
- Jesteśmy na ostatnim etapie prac. Instalujemy ostatnie ściany zatorowe i sufity. Odtwarzane są również ulice: Kasprzaka, Płocka i Górczewska. Na półtora miesiąca prace na tym odcinku powinny zostać zakończone - mówi nam Bartosz Sawicki, rzecznik firmy Gülermak, wykonawcy tego odcinka II linii metra.
Podczas testowego przejazdu dobrze widać było budowane stacje na Woli. Pierwsza (patrząc od Ronda Daszyńskiego) Płocka wyglądem nawiązuje do przemysłowego dziedzictwa Woli, a przede wszystkim do zakładów im. Kasprzaka. Na peronach montowane są charakterystyczne ściany koloru złotego, a także miedziany sufit. Ta stacja robi zdecydowanie największe wrażenie.
Następna - Młynów - jest najmniej zaawansowana, jeśli chodzi o wygląd peronów. Wyłaniają się już jednak białe i błękitne elementy wykończenia, które - jak słyszymy - mają nawiązywać do pobliskiego Parku Moczydło. Ostatnim przystankiem na nowym, zachodnim odcinkiem drugiej nitki jest stacja Księcia Janusza wyróżniająca się sufitem wyłożonym charakterystycznymi zielonymi, trójkątnymi panelami. Mają one nawiązywać do dawnych ogrodów Ulrychów. Pasażerowie mają czuć się jakby spacerowali "wzdłuż szpaleru drzew".
Zachodni odcinek II linii metra buduje turecka firma Gülermak. Powstanie 3,4 km podziemnych tuneli oraz trzy stacje: Płocka (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; Młynów (C07) pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz Księcia Janusza (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Umowę podpisano we wrześniu 2016 roku. Gülermak za budowę kolei podziemnej otrzyma 1,148 mld zł.
POLECAMY TEŻ:
21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?