Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Metro na Wolę. Pierwszy pociąg wyjechał na tory. Kontrolowano torowisko. Wkrótce pojawią się pociągi testowe

Piotr Wróblewski
Piotr Wróblewski
mat. pras. / metro warszawskie
Na dalszą Wolę dojechał pierwszy pociąg. Na razie tylko testował torowisko, jednak wkrótce pojawią się tam pierwsze - na razie puste - pociągi warszawskiego metra. Rozpoczyna się kolejna faza testów. Przypomnijmy, że zgodnie z kontraktem wykonawca do końca listopada musi zakończyć budowę. Szczegóły poniżej.

W tunelu budowanego odcinka metra na Woli pojawił się pierwszy pociąg. Nie był to jeszcze wagon metra, a skrajnik, czyli pojazd który ma sprawdzić czy wszystkie elementy zostały wykonane poprawnie.

- Skrajnik wpuszczany jest wtedy, kiedy w tunelu są już wszystkie instalacje. Przejeżdża cały odcinek sprawdzając, czy pociąg testowy może przejechać tym odcinkiem bezpiecznie – tłumaczy Paweł Siedlecki z warszawskiego metra. Skrajnik pokryty jest konstrukcją o wymiarach regularnego pociągu metra. W czasie przejazdu technicy sprawdzają czy w tunelu nie wystają kable, czy rynny są na odpowiedniej wysokości oraz czy nie wystaje nic w co pociąg mógłby uderzyć.

Metro na Wolę. Pierwszy pociąg wyjechał na tory. Kontrolowan...

- Były pewne przeszkody, ale zostały one na bieżąco zgłoszone wykonawcy. Wszystko naniesiono i poprawiono. Tunel jest już całkowicie bezpieczny – tłumaczy Paweł Siedlecki.

Przypomnijmy, że torowisko zostało ułożone na początku sierpnia. Od tego czasu na wolskim odcinku pojawiały się koleje elementy, w tym wyposażenie peronów. Zgodnie z kontraktem prace mają zakończyć się 29 listopada. Wtedy odcinek metra zostanie przekazany miastu. Od tego momentu zaczną się odbiory. Przypadek Targówka pokazał, że od zakończenia prac do otwarcia metra potrzeba około czterech miesięcy. O ile oczywiście wykonawca wyrobi się w terminie. - Nie mamy zgłoszenia od wykonawcy, żeby ten termin był zagrożony – uspokaja Siedlecki.

Zachodni odcinek II linii metra buduje turecka firma Gülermak. Powstanie 3,4 km podziemnych tuneli oraz trzy stacje: Płocka (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; Młynów (C07) pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz Księcia Janusza (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Umowę podpisano we wrześniu 2016 roku. Gülermak za budowę kolei podziemnej otrzyma 1,148 mld zł.

POLECAMY TEŻ:


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto