Metro na Woli. Budowa wolskiego odcinka podziemnej kolei idzie zgodnie z harmonogramem. Jakie prace aktualnie wykonuje wykonawca?

Martyna Konieczek
Martyna Konieczek
Prace przy budowie wolskiego odcinka metra idą zgodnie z harmonogramem. Powstają pawilony wyjściowe, schody ruchome i windy, a w sierpniu ruszają prace związane z integracją instalacji i systemów pomiędzy budowanym odcinkiem a działającym odcinkiem centralnym M2. Jakie jeszcze prace wykonuje wykonawca? Sprawdźcie w artykule poniżej.

Stacja Płocka

Na stacji Płocka kładzione są już okładziny lastryko (500 m kw z zaplanowanych 1200 m kw) oraz trwają prace przy sufitach podwieszanych. Są już schody ruchome z antresoli na peron oraz zamontowana została jedna z dwóch wind na peron. Wykonawca zajmuje się także pomieszczeniami technicznymi, tutaj prace wykończeniowe są wykonane w 95 proc. Rozpoczęła się też instalacja kabli oraz zasilania.

W sierpniu ma się rozpocząć odtwarzanie ulicy Płockiej. W pierwszej kolejności zrewitalizowane będą tereny spółdzielni zajęte pod budowę metra. Z końcem października Płocka ma być przygotowana do przywrócenia ruchu drogowego.

Zobacz też: Stacje drugiej linii metra wyrosną między polami? Zobaczcie, jak obecnie wygląda miejsce, gdzie za trzy lata dojedzie kolej podziemna

Stacje drugiej linii metra wyrosną między polami? Zobaczcie,...

Co dzieje się na Młynowie?

Tutaj trwa budowa konstrukcji stalowych siedmiu pawilonów wejściowych - prace są bardzo zaawansowane. Lastryko położone jest w 85 proc. Zamontowana jest już jedna winda, trwa montaż kolejnej, a do zamontowania pozostały jeszcze trzy. Montaż ostatniej planowany jest na 9 sierpnia.

Zaawansowane prace na Księcia Janusza

Zaawansowane prace trwają też na najbardziej wysuniętej na zachód stacji - Księcia Janusza. Stacja ma już „dach” – wykonanych zostało 90 proc. prac przy budowie stropu oraz zasypywaniu gruntem betonowej konstrukcji stacji. Pozostał tylko jeden otwór technologiczny którym do wnętrza dostarczane są materiały i urządzenia. Na wejściach do stacji trwają prace przy wykonywaniu stalowych konstrukcji pawilonów wejściowych – powstały już trzy z zaplanowanych dziewięciu.

Zaznaczamy, że kontrakt na budowę odcinka na Woli (stacje: Płocka, Młynów i Księcia Janusza) ma inny harmonogram niż odcinek na prawym brzegu Wisły (na którym prace budowlane już się zakończyły) - tutaj termin zakończenia budowy to listopad 2019 rok.

POLECAMY TEŻ:


Poseł PiS rzecznikiem praw obywatelskich?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie